Kamu kesiminin en önemli performans değerlendirme araçlarından biri olan etkinlik ölçümü sayesinde, kamu hizmeti sunan kurum ve kuruluşların temel amaçlarına ne ölçüde ulaştığı tespit edilmektedir. İdari etkinlik gerçekleşen çıktılar için reel kaynakların minimize edilmesiyken, vergi denetimlerinde etkinlik denetimden beklenen hedeflerin ne ölçüde sağlandığıyla ilişkilidir. Bu çalışmada, vergi denetiminin idari etkinliğinin unsurları incelenerek, denetim faaliyetini yerine getiren denetim elemanlarının, vergi denetiminin idari etkinliğinin sağlanması üzerine algıları ölçülmüştür. Anket çalışmasıyla; vergi denetimi faaliyetini ifa eden denetim elemanlarının, vergi denetiminde idari etkinliğin sağlanmasına yönelik düşünce ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Vergi denetimlerinde idari etkinliğin sağlanması için öncelikli nelerin yapılması gerektiği (yasal düzenlemeler vb.) araştırılmıştır. Çalışma sonucunda, vergi denetiminde idari etkinliğin arıtılması için; sade ve anlaşılır bir mevzuat oluşturmanın, sürekli yinelenen vergi aflarına son verilmesinin ve vergi denetim elemanlarının belirli alanlarda uzmanlaşabileceği bir denetim yapısının oluşturulmasının gerekli olduğu bulgularına ulaşılmıştır.
By means of efficiency measurement, which is one of the most important performance evaluation tools of the public sector, it is determined to what extent the institutions and organizations providing public services have achieved their basic goals. While administrative efficiency is minimizing real resources for realized outputs, efficiency in tax audits is related to the extent to which the objectives expected from the audit are achieved. In this study, the elements of the administrative efficiency of the tax audit were examined and the perceptions of the auditors performing the audit activities on the provision of the administrative efficiency of the tax audit were measured. With the survey study; It is aimed to determine the thoughts and suggestions of the inspectors who carry out the tax audit activities to ensure administrative efficiency in the tax audit. In order to ensure administrative efficiency in tax audits, what should be done with priority (legal regulations, etc.) has been researched. As a result of the study, in order to increase the administrative efficiency in tax audit; It has been found that it is necessary to create a simple and understandable legislation, to put an end to recurring tax amnesties and to establish an audit structure where tax auditors can specialize in certain areas.