Bankalar, rekabet koşulları altında hem kredi kartı müşteri sayısını artırmak hem de kredi kartı işlem hacmini yükseltmek amacıyla müşterilerine puan, prim, ikramiye, hediye vb. adlarla çeşitli ödüller sunmaktadır. Bu kapsamda sunulan ödüllerin büyük bir kısmını, üye işyerlerinde yapılan alışverişler sonucunda müşteriler tarafından kazanılan para puanlar oluşturmaktadır. Bu çalışmada, para puan sistemi sektördeki farklı puan türlerine ve uygulamalarına yer verilerek örnek muhasebe uygulamaları ile anlatılmaya çalışılmış ve kredi kartı müşterilere verilen para puanların sonradan çeşitli sebeplerle bankalar tarafından silinmesi durumunda, silinen para puanların vergi mevzuatı kapsamında değerlendirilmesi yapılmıştır.
Banks deliver their customers various rewards, such as bonus, premium, presents; in order to increase the customer number and credit card transaction volume. The most of the rewards are comprised of money-points won by the customers who shopped from the member stores. In this study, different money-points types and implementations were examined through the accounting examples and the taxation of the money-points erased by banks will be argued.