TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

YÜKSEKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN VERGİ OKURYAZARLIK DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ: UŞAK ÜNİVERSİTESİ ÜZERİNE ARAŞTIRMA

Kasım 2025 Sayı 446

ÖZET

Vergi gelirleri, kamu bütçelerinin temelini oluşturan hayati bir finansman kaynağıdır. Bu doğrultuda, vergi uyumunu artıracak etkili stratejilerin geliştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, geleceğin vergi mükellefleri olan üniversite öğrencilerinin vergi okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesini ve daha önce temel vergi dersi almış olanlarla almamış olanların vergi okuryazarlık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, betimsel bir çalışma olan tarama modeli kullanılarak tasarlanmıştır. Bu araştırma, Uşak Üniversitesi’nin farklı fakülte ve meslek yüksekokullarında öğrenim gören 475 öğrenciyle yürütülen anket çalışmasına dayanmaktadır. Verilerin toplanmasında Öksüz ve Doğan tarafından geliştirilen vergi okuryazarlığı ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS programı aracılığıyla titizlikle analiz edilmiş; parametrik olmayan istatistiksel testler ve betimleyici yöntemler kullanılarak derinlemesine yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, üniversite öğrencilerinin vergi okuryazarlık düzeylerinin orta düzeyde olduğu, temel vergi dersi alan öğrencilerin vergi okuryazarlık düzeyinin vergi dersi almayan öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar doğrultusunda, üniversitelerin mevcut eğitim müfredatlarının vergi okuryazarlığını güçlendirmek amacıyla yeniden düzenlenmesi ve farklı disiplinler arası ortak seçmeli ders havuzları oluşturularak vergi farkındalığını ve okuryazarlığını artıracak derslerin müfredatlara aktif olarak entegre edilmesi önerilmektedir.

Anahtar Kelimeler: Vergi, Vergi Okuryazarlığı, Vergi Eğitimi

Jel Sınıflandırması: H20, H22, H29

DETERMINATION OF TAX LITERACY LEVELS OF HIGHER EDUCATION STUDENTS: A RESEARCH ON USAK UNIVERSITY

ABSTRACT

Tax revenues are a vital source of funding, forming the foundation of public budgets. In this regard, it is of great importance to develop effective strategies that will increase tax compliance. This study aims to determine the tax literacy levels of university students, who are the taxpayers of the future, and to determine whether there is a significant difference between the tax literacy levels of those who have taken basic tax courses before and those who have not. The research was designed using a survey model, which is a descriptive study. This research is based on a survey conducted with 475 students studying at different faculties and vocational schools of Usak University. The tax literacy scale developed by Oksuz and Dogan was used to collect data. The data obtained were meticulously analyzed using the SPSS program and interpreted in depth using non-parametric statistical tests and descriptive methods. According to the findings, it was concluded that the tax literacy levels of university students were at a moderate level, and the tax literacy levels of students who took basic tax courses were higher than those of students who did not take tax courses. In line with these results, it is recommended that the current education curricula of universities be rearranged in order to strengthen tax literacy and that courses that will increase tax awareness and literacy be actively integrated into the curricula by creating common elective course pools between different disciplines.

Keywords: Tax, Tax Literacy, Tax Education

Jel Classification: H20, H22, H29

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!

100,00 TL MAKALEYİ SATIN AL