Bu çalışmada, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) bünyesindeki üç web sitesi (kayitliekonomiyegecis.gov.tr, vergihaftasi.gov.tr, vergibilinci.gov.tr) içerik analizi yoluyla ele alınmıştır. Çalışmada öncelikle bu sitelerin GİB’in web sitesi içerisindeki yeri değerlendirmeye alınmış, ardından ziyaretçi trafikleri, hedef kitleleri ve içerikleri incelenmiştir. GİB’in web sitesindeki ziyaretçi trafiğinin söz konusu sitelere yansımadığı gözlenmiştir. Bunun yanında web sitelerinin içerikleri yenilenmemekte ve bir takım teknik sorunlar barındırmaktadır. Böylesi sorunlar, ziyaretçilerin ilgisini azaltıcı etki göstermektedir. Dijital dünyada vergi bilincinin sağlanabilmesi için etkili olabilecek bu sitelerin sıklıkla güncellenmesi ve ilgi çekici hâle getirilmesi gerekmektedir. Olumlu yönleri ise hedef kitle farklılığı dikkate alınarak içerik ve tasarımların oluşturulmasıdır. Öte yandan vergihaftasi.gov.tr, tüm Türkiye’deki etkinliklerin görselleriyle birlikte arşivlendiği önemli bir site hâline gelmektedir.
In this study, three websites (kayitliekonomiyegecis.gov.tr, vergihaftasi.gov.tr, vergibilinci.gov.tr) within the body of the Revenue Administration (RA) were discussed with the help of content analysis. In the study, first of all, the place of these sites in RA’s website was evaluated, then visitor traffic, target audiences and contents were examined. It has been observed that the visitor traffic on the website of RA is not reflected in the mentioned sites. In addition, the website is experiencing problems with renewal and a number of technical problems. Such problems reduce the interest of visitors. These sites, which can be effective in providing tax consciousness in the digital world, need to be updated frequently and made interesting. Its positive aspects are the creation of content and designs, taking into account the difference in the target audience. On the other hand, vergihaftasi.gov.tr is becoming an important site where all events in Turkey are archived with their visuals.