Günümüzde, sosyal güvenlik reformu gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin gündemini oluşturmaktadır. Ülkemizde de 1999 yılında sosyal güvenlik alanında temel düzenlemeler yapılmıştır. Söz konusu reform niteliğindeki düzenlemelerle kamu sosyal güvenlik sisteminin güçlendirilmesi ve sosyal güvenlik kurumlarının yeniden yapılandırılarak daha nitelikli bir sosyal güvenliğin sağlanması amaçlanmıştır. Söz konusu güvenlik sistemlerinden biri de emeklilik dönemlerinde insanların ihtiyaçlarını karşılayacak gelire sahip olmalarını sağlayan emeklilik sistemidir. Bu yüzden gelişmiş ülkelerde genellikle emeklilik sistemleri iki gruba ayrılmaktadır. Bu gruplardan ilki, sosyal bir devlet olmanın gereği olarak her bireye emeklilik döneminde yaşamını idame ettirebileceği “asgarî” bir geliri sağlama amacına yönelik devlet destekli sistemdir. Ülkemizde SSK, Bağ-Kur ve Emekli Sandığı aracılığı ile sunulan emeklilik hizmetleri bu gruba girmektedir. İkinci grup emeklilik sistemleri ise katılımcıların isteğine bağlı olarak ve tamamıyla bireysel hesaplardan oluşan fonlu sistemlerdir. Bu grup içinde emeklilik hizmetleri ülkemizde hayat sigorta şirketlerince sunulmaktadır. Ülkemizde özellikle hayat sigorta şirketlerinin sundukları hizmetlerin geniş bir zamana yayılması ve ekonomiye uzun vadeli kaynak sağlanması amacıyla 4632 sayılı Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanunu kabul edilmiştir. Kanun, 7.04.2001 tarih ve 24366 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır. Ancak kanunun 27’nci madde hükmü uyarınca kanun hükümleri yayımı tarihinden itibaren altı ay sonra yürürlüğe girecektir.