TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

TÜTÜN VE TÜTÜN MAMULLERİ SEKTÖRÜNDE PROMOSYON GİDERLERİ

Şubat 2014 Sayı 305

ÖZET

Tütün ve tütün mamullerinin üretimi ve ticaretini yapan mükelleflerin kendi ürünlerini pazarlamada kullandığı bir pazarlama yöntemi olan promosyon faaliyeti 19.12.2009 tarihinden itibaren yasaklanmıştır. Dolayısıyla söz konusu faaliyeti yapan kişiler kanunen yasaklanmış bir fiil yapmış olacaktır. Bu durumun kurumlar vergisine yansıması ise kanunen yasaklanmış fiiller dolayısıyla katlanılan giderlerin kurum kazancının tespitinde gider yazılamamasıdır. Tütün ve tütün mamulleri sektörü açısından idare tarafından verilen özelgelerde tütün ve tütün mamulleri sektöründe yapılan promosyon faaliyetinin kurum kazancının tespitinde gider yazılabileceği açıklamaları yer almaktadır. Ancak sektörde yapılan idari düzenlemeler sonucunda promosyon faaliyetleri yasaklanmıştır. Gelir idaresi ve mükelleflerin de 19.12.2009 tarihi itibariyle uygulanan düzenlemeyi de dikkate alarak söz konusu faaliyetlerin yasak olduğunu ve bu faaliyetlerden dolayı oluşan giderlerin kurum kazancının tespitinde kanunen kabul edilmeyen gider olduğunu dikkate alması ve işlemlerini buna göre yapması gerekmektedir.

Anahtar Kelimeler: Tütün, Sigara, Promosyon, İlan, Reklam,

Jel Sınıflandırması: H20, H27,H29, K34

PROMOTIONAL EXPENSES IN THE TOBACCO AND TOBACCO PRODUCTS SECTOR

ABSTRACT

Promotion activity, which is a marketing method employed by taxpayers who produce tobacco and tobacco products to market their own products, was banned as of 19.12.2009. Therefore, those who engage in the activity in question shall be considered as engaging in an illegal act. The reflection of this situation in corporate tax is the impossibility of writing the expenses incurred due to legally banned actions as expenses in the determination of the company’s income. Tax rulings given by the administration in terms of tobacco and tobacco products state that the promotional activities carried out in the tobacco and tobacco products sector may be written as expenses in the determination of the company’s income. However, as a result of the administrative arrangements in the sector, promotional activities have been banned. The revenue administration and taxpayers should consider the arrangement that has been executed as of 19.12.2009 and take into account that the activities in question are banned and the expenses that are incurred due to these activities are expenses that are not legally accepted and should conduct their transactions in consideration of this.

Keywords: Tobacco, Cigarette, Promotion, Advertisement, Commercial

Jel Classification: H20, H27,H29, K34

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!

100,00 TL MAKALEYİ SATIN AL