Bu çalışmanın amacı sosyal medyada faaliyetlerinden kazanç elde eden, içerik üreticilerinin elde ettiği kazançların vergilendirilmesiyle ilgili ortaya çıkan sorunları mevzuat ve kuramsal çerçevede analiz etmektir. Bu amaçla oluşan dijital ekonomi bağlamlı dünyadaki kazançları ve yeni iş modelleri temelinde bir kavramsal çerçeve oluşturulmuş ve bu çerçeveden hareketle Türkiye’deki yasal mevzuat incelenmiştir. Elde edilen bulgulara göre mevzuatta önemli boşluklar tespit edilmiştir. Bu mevzuat açıkları nedeniyle ciddi bir vergi kaybı ortaya çıkmaktadır. Her ne kadar vergi mevzuata dijital ekonomideki değişiklere uyum gösterecek düzenlemeler tabi olsa da dijital dünyanın dinamizmi, kendiliğinden düzenleme eksikliklerini ya da regülasyon başarısızlıklarını meydana getirmektedir.
The aim of this study is to analyze the issues related to the taxation of income earned by content creators who generate revenue from their activities on social media within the framework of legislation and theory. For this purpose, a conceptual framework based on global earnings and new business models in the context of the digital economy has been established, and the legal regulations in Turkey have been examined within this framework. According to the findings, significant gaps in the legislation have been identified. These legislative gaps result in substantial tax losses. Although tax regulations are subject to amendments to adapt to changes in the digital economy, the dynamism of the digital world inherently causes regulatory deficiencies or failures.