İşletmelerin büyüme stratejileri kapsamında satın alma sırasında işletme için ödenen bedel ve piyasa rayiç bedeli ile ölçülen net varlık değeri arasındaki olumlu fark olarak tanımlanan şerefiye; muhasebe uygulamaları açısından önem taşımaktadır. Süreç içerisinde yeni bir oluşum düşüncesiyle yatay ya da dikey yönde büyüme stratejisi kapsamında başarılı işletme satın alımları sonrasında ana işletmenin varlıkları arasında yer alan şerefiye, oldukça önemli bir maddi olmayan duran varlık kalemi olarak muhasebeleştirilmektedir. İşletme satın almaları sırasında piyasa rayiç bedellerinin hesap edilemediği durumlarda birtakım değerleme modelleri kullanılabilir. Bu çerçevede Türkiye Muhasebe Standartları esaslarına göre şerefiyeye sahip nakit oluşturan birimlerin değer düşüklüğü açısından yıllık olarak her yıl aynı dönem itibarıyla test edilmesi uygulamalarına ilişkin hususların gerek ulusal gerekse uluslararası açılardan şerefiye uygulaması çalışmada inceleme konusu yapılmıştır.
Goodwill, which is defined as the positive difference between the price paid for the business at the time of acquisition and the market fair value and the net asset value measured within the scope of the growth strategies of the businesses; important in terms of accounting practices. Goodwill, which is among the assets of the main business, is accounted for as a very important intangible asset item after successful business acquisitions within the scope of a horizontal or vertical growth strategy with the idea of a new formation in the process. Some valuation models can be used in cases where market fair values cannot be calculated during business acquisitions. In this context, the application of goodwill, from both national and international perspectives, has been the subject of examination in the study, regarding the testing of cash-generating units with goodwill in terms of impairment annually, as of the same period every year, in accordance with the principles of Turkish Accounting Standards.