Eğitim ve öğretimin insan hayatında önemli etki ve sonuçları bulunmaktadır. Söz konusu durumlar, insanı etkileyen, geliştiren ve değiştiren bir araçtır. İnsan, hayatı boyunca eğitimin içerisinde yaşar. Eğitim ve öğretim durumları insanlık tarihi kadar eskidir. Eğitim sürecinin belirli kurumsal çatılar altında ve sistemli bir şekilde verilmesi sonucunda öğretim hizmetleri gelişmiş ve okullar ortaya çıkmıştır. Fakat, eğitim ve öğretim kurumlarının yaygınlaşması ve kitlelere ulaşması ancak Sanayi Devrimi ile mümkün olmuştur. Söz konusu devrimle öğretim kurumları yaygınlaşmış ve geniş halk kitlelerine ulaşmıştır. Bu durumda, Devlet, eğitim hizmetini sunma rolünü üstlenmek zorunda kalmıştır. Söz konusu alanda Devletler ile birlikte özel sektör de yer almış ve bu durum özel öğretim kurumlarını ortaya çıkarmıştır. Özel öğretim kurumlarının da diğer gerçek ve tüzel kişiler gibi gelir elde etmesi ve harcama yapması bunları vergi hukuku içerisine almış ve söz konusu kurumlar, vergisel işlemlere muhatap olmuştur. Fakat, söz konusu kurumların eğitim gibi dışsal sosyal fayda sağlayan bir hizmet sunması, bunları vergi hukukunda özellik arz eden bir konuma getirmiştir. Bu yüzden, çalışmada söz konusu kurumların vergi hukukundaki özel durumları incelenmiştir.
Education and training have significant impacts and consequences on human life. These situations are a tool that influences, develops, and transforms people. People live within education throughout their lives. Education and training situations are as old as human history. As a result of the systematic provision of the educational process under specific institutional frameworks, educational services developed and schools emerged. However, the expansion and accessibility of education and training institutions to the masses only became possible with the Industrial Revolution. This revolution enabled educational institutions to expand and reach a broader public. In this context, the state was forced to assume the role of providing educational services. Along with the state, the private sector also became involved in this field, giving rise to private educational institutions. Like other individuals and legal entities, private educational institutions generate income and make expenditures, which are subject to tax law, and these institutions are subject to tax procedures. However, the fact that these institutions provide a service that provides external social benefits, such as education, has placed them in a unique position within tax law. Therefore, this study examines the special status of these institutions in tax law.