Ülkemizde ilk olarak 2011 yılında Tebligat Kanununa elektronik tebligata ilişkin hüküm eklenmiş ve kanun kapsamında yapılacak tebligatların elektronik ortamda yapılabilmesine imkan sağlanmıştır. Elektronik ortamda yapılacak tebligatlara ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla hazırlanan Elektronik Tebligat Yönetmeliği 19 Ocak 2013 tarih ve 28533 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir. Teknik ve hukuki altyapının tamamlanmış olmasına rağmen günümüzde elektronik tebligat yapabilen kamu kurumu sayısı çok azdır. Gelir İdaresi Başkanlığının Tebligat Kanunu kapsamında olmayan tebligatları yapabilmesi için 213 sayılı Vergi Usul Kanununa hüküm eklenmiş olup tebliği gereken evrakın, Gelir İdaresi Başkanlığı aracılığıyla elektronik ortamda tebliğ edilmesi ile ilgili usul ve esasları belirlemek için hazırlanan 456 Sıra No’lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 27.08.2015 tarih ve 29458 sayılı Resmi Gazetede yayınlanarak yürürlüğe girmiştir.
It was in 2011 that provision related to electronic notification was added into Notification Law and it has made electronic notifications within the law possible in our country. Electronic Notification Regulation, prepared to regulate procedures and principles related to notifications to be made electronically, was put into effect being published in Official Gazette dated January, 19, 2013 and numbered 28533. Although technical and legal infrastructures have been completed, the number of public bodies making use of electronic notifications is very low today. In order for Revenue Administration to be able to make notifications that are not within the framework of Notification Law, a provisions has been added into Tax Procedure Law numbered 213 and Tax Procedure Law General Communiqué wit item number 456, prepared to determine procedures and principles related to notification of documents required to be noticed electronically via Revenue Administration, has entered into effect being published in Official Gazette dated 27.08.2015 and numbered 29458.