213 sayılı Vergi Usul Kanununun Mükerrer 298/Ç ve Geçici 32. maddeleri kapsamında tam mükellefiyete tabi bilanço esasına göre defter tutan gelir ve kurumlar vergisi mükelleflerine amortismana tabi iktisadi kıymetlerine yeniden değerleme yapma imkanı tanınmıştır. İktisadi kıymetlerin yeniden değerleme sonrası ve yeniden değerleme öncesi oluşan net bilanço aktif değerleri arasındaki fark değer artışını ifade etmekte olup bu değer artışı ayrıntılı olarak bilançonun pasifinde özel bir fon hesabında gösterilir. Bu durum bilançonun özkaynaklarında artışa sebep olmakta ve dolayısıyla 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun 11/i maddesinde yer alan Finansman Gider Kısıtlaması hesaplaması üzerindeki etkisi nedeniyle Hazine açısından vergi kaybına neden olmaktadır. Bu çalışma, hazinenin belirtilen yöntemler aracılığı ile uğradığı vergi kaybına ilişkin açıklamalara yer vermektedir.
In accordance with Articles 298/Ç (repeated) and Temporary Article 32 of the Tax Procedure Law No. 213, taxpayers who are fully liable and keep records based on a balance sheet have the option to revalue their depreciable assets. The difference between the final balance sheet asset values of economic assets after and before revaluation represents the increase in value, and this increase is detailed in the liabilities section of the balance sheet under a special reserve account. This situation leads an increase in the equity section of the balance sheet and, therefore, it causes tax losses for the Treasury due to its impact on the Financing Expense Restriction under Article 11/i of the Corporate Tax Law No. 5520. This study provides explanations on the tax losses suffered by the treasury through the specific methods.