TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

SPONSORLUK İLİŞKİSİ VE VERGİSEL YANSIMALARINDA 5N1K

Ağustos 2012 Sayı 287

ÖZET

Görünürde sportif faaliyetler ve spor faaliyeti ile uğraşan kurumlar odağında hazırlanmış bir yasal düzenlemeye sahip sponsorluk harcaması indirimi günbegün, sporun endüstriyelleşen/iddia edilen/endüstriyelleştirilmeye çalışılan boyutu, liberal ekonomik dinamiklerin olmazsa olmazı halini alan reklam, tanıtım ve pazarlama sürecinin yoğunluğu ve ağırlığı, farklı ve çok taraflı ticari ilişkiler ve modern toplumun popüler etkinliği olan karşılıksız bağıştan yüksek bütçeli sosyal sorumluluk projelerinin varlığına uzanan pek çok parametre ile daha çok anlaşılmaya, tartışılmaya ve sınır ve çerçevesi çizilmeye evrilmektedir. Her yeni sponsorluk ilişkisi, bu alanda hali hazırda var olan bilgi ve yorum ihtiyacını beslemekte, çoğaltmaktadır. Teşvik edici niteliği haiz vergi politika ve düzenlemeleri, buz dağının görünen yüzüdür. Çalışmada, genel perspektiften ilham alarak, sponsorluk ilişkisine dair en azından yazar tarafından ayırdına varılan bazı sorunlar işlenilmiş ve daha çok vergisel cevaplar aranmaya çalışılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Sponsor, sponsorluk, reklam, bağış,

Jel Sınıflandırması: H25, H29, M31, M38

COMPREHENSIVE INFORMATION ON SPONSORSHIP RELATION AND ITS TAX-RELATED REFLECTIONS

ABSTRACT

Sponsorship expenditure discount which has a legal regulation prepared by focusing on institutions apparently working on sport activities is becoming gradually more understood, discussed and its borders and frames are evolving to be drawn with many parameters including the claimed to be industrializing/trying to be industrialized dimension of sports, the intensity and weight of the advertising, promotion and marketing process that has become essential in liberal economic dynamics, different and multi-sided commercial relations and free donations, which have become a popular event in modern societies, and extending to high-budget corporate social responsibility projects. Each new sponsorship relation feeds and multiplies the need for available information and interpretation in this field. Motivating tax policies and regulations are the visible tip of the iceberg. In the study, issues regarding the sponsorship relation realized at least by the author were handled getting the inspiration from the general perspective and mostly tax-related answers were sought

Keywords: Sponsor, Sponsorship, Advertisement, Donation.

Jel Classification: H25, H29, M31, M38

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!