TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

SOSYAL İÇERİK ÜRETİCİLİĞİ KAZANÇ İSTİSNASI VE SOSYAL MEDYA REKLAM GELİRİNDEN YAPILAN STOPAJ UYGULAMASINA ETKİSİ

Mayıs 2022 Sayı 404

ÖZET

İnternet teknolojisinin gelişimi ve sabit bilgisayarlardan çıkıp mobil cihazlarda da kullanılmaya başlanması sosyal medya platformlarının ve mobil cihazlarda kullanılan uygulamaların kısa zamanda yoğun şekilde kullanımına zemin hazırlamıştır. Gerek sosyal medya platformları gerekse de mobil uygulamalar üzerinden reklam, bağış, katkı, hediye, ücretli abonelik gibi çeşitli adlarla elde edilen gelirlerin önemli boyutlara ulaşması, bu gelirleri elde eden kişi sayısının yüksekliği ve mevcut vergisel düzenlemelerin son dönemde ortaya çıkan bu tür gelirlere uygulanmasındaki güçlükler yeni bir düzenleme yapılmasını zaruri kılmış; getirilen istisna düzenlemesi ise sosyal medya reklam gelirleri üzerinden yapılan stopaj uygulamasını etkilemiştir.

Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Sosyal İçerik Üreticisi, İnternet Reklam Geliri

Jel Sınıflandırması: H20, K34

TAX EXCLUSION FOR SOCIAL CONTENT PRODUCTION GAIN AND ITS EFFECT ON THE TAX CUTTING FROM SOCIAL MEDIA ADVERTISING REVENUES

ABSTRACT

The development of internet technology and its use in mobile devices from fixed computers have paved the way for intensive use of social media platforms and applications used in mobile devices in a short time. Revenues obtained under various names such as advertisements, donations, contributions, gifts, and paid subscriptions, both through social media platforms and mobile applications, reached significant levels, the high number of people earning these revenues, and the difficulties in applying the current tax regulations to such revenues that have emerged recently. Made it necessary to make a regulation; The exception regulation, on the other hand, affected the withholding tax on social media advertising revenues.

Keywords: Social Media, Social Content Creator, Internet Advertising Revenue

Jel Classification: H20, K34

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!