Son yıllarda, özel sektörde çok başarılı bir şekilde uygulanan müşteri odaklı yönetim anlayışı, kamu sektöründe de vatandaş odaklı yönetim anlayışı olarak uygulanmaya başlanmıştır. Burada esas olan vatandaşın kamu hizmetlerinden memnuniyetini artırmak, vatandaşa hizmet veren kamu kuruluşlarının her türlü eylem ve işlemlerinin merkezine vatandaşın konulmasıdır. İnternet kullanımının artması ile yeni bir iletişim kanalı olarak ortaya çıkan Sosyal Medya, kurumların veya kişilerin ürettiği içerikleri yayınladığı ve paylaştığı her türlü platformun genel adıdır. Genellikle kişilerin birbirleriyle, kurumların kişilerle doğrudan iletişim kurabildiği ve geri bildirim alabildiği bir platformdur. Kamu kurumlarının sosyal medyayı kullanmak yoluyla, vatandaş ile aktif olarak iletişime geçmeleri, bilgilendirme ve geri bildirim almaları son yıllarda giderek önemli hale gelmektedir.
In recent years, customer focused management concept, which has been applied in the private sector with great success has started to be applied as citizen-focused management concept in the public sector. The essential point here is increasing the satisfaction of citizens from public services, and placing the citizen at the center of all acts and procedures of public organizations which serve the public. Social Media, which emerged as a new communication channel with the rise in internet use, is the general name of all platforms on which organizations or persons publish and share the content they produce. It is usually a platform on which persons communicate with each other, organizations communicate with persons directly and receive feedback. It has become increasingly important in recent years that public organization communicate actively with citizens and get information and feedback from citizens through use of the social media