Turizm, günümüzde hızla entelektüel, fiziksel, kültürel sosyal ve profesyonel düzeyde bir gereksinme haline gelirken, ya yeni ekonomik aktiviteler ortaya çıkmakta ya da mevcut aktiviteler turizm sektöründeki değişime ayak uydurmaya çalışmaktadırlar. Hizmetler genel sektörünün içinde bir alt sektör olarak yer alan turizm sektörü ekonomik açıdan bakı ldığında çok büyük bir Pazar ve önemli bir sektördür. Ülkemiz “bacasız sanayi” nin yani turizmin farkına varalı yaklaşık 20 yıl oldu. Bu süre içinde turizm sektörü; ülkenin % 11’ini istihdam eden, 3400 turizm acentesine sahip, Belediye ve Bakanlık belgeli altıyüzbin yatak kapasiteli, yirmibeşbin civarında uçak koltuğu potansiyeli olan kayıtlı rehber sayısının yedibin civarında olduğu, ihracat içindeki payının % 25’e ulaştığı, turizm gelirlerinin Gayri Safi Milli Hasıla içindeki payının % 4.1., 2000 yılı sonu itibariyle 10.412.000 turistin ziyaret ettiği 7.636.000.000 ABD Doları turizm geliri elde edilerek dünya sıralamasında turizm gelirlerinde ülkemizi yirmibirinciliğe taşıyan bir sektör olmuştur. Turizm sektörünün girdi kullanımı yoluyla uyardığı sektör sayısı 33’tür. Bu 33 sektör içinde ilk 10 sırada yer alan, doğrudan etkilenecek sektörler sırayla, banka, sigortacılık ve kooperatifçilik, petrol arıtımı, toptan ve perakende ticaret, mezbaha ürünleri, elektrik, tarım (bitkisel üretim), alkollü içkiler, kişisel ve mesleki hizmetler, haberleşme ve diğer besin maddeleridir.