TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

İSTANBUL KONFERANSLARI - III ELEKTRONİK TİCARET VE VERGİLENDİRİLMESİ

Haziran 2001 Sayı 153

ÖZET

Kurumların ve bireylerin katıldığı ve metin, ses, görsel imaj gibi sayı sallaştırılmış verinin işlenerek, açık veya kapalı ağlar üzerinden iletilmesine dayanan ticaretle ilgili ağlar üzerinden iletilmesine ilişkin işlemlere genel olarak “elektronik ticaret” denilmektedir. Bu tanımlama OECD tarafından yapılmış olup, etkileşimli pek çok ortamın hizmetlerinin gelişmesi ve bilgisayar, haberleşme ve TV yayımcılığı sektörlerinin iç içe girmesi sonucunda elektronik ticaret genişleme sahası bulmaya başlamıştır. Bugün dünyada gerçekleştirilen elektronik ticaret faaliyetlerinin büyük bir kısmını firmalar arası elektronik ticaret uygulamaları oluşturmaktadır. Fakat, kamuoyunda en çok bilinen türünü ise firmalar ile nihai tüketiciler arasında yapılan alışveriş faaliyetleri oluşturmaktadır. Elektronik ticaret için başlıca araçlar; telefon, fax, televizyon, EFT, akıllı kartlar, EDI-Elektronik veri değişimi ve internettir. Popüler olarak en çok bilinen elektronik ticaret aracını internet ortamında gerçekleştirilen on-line ortam oluş- turmaktadır. Elektronik ticaretin kapsamına baktığımızda; elektronik alışveriş, üretim planlaması, tanıtım, reklam, bilgilendirme, sipariş verme, anlaşma yapma, internet bankacılığı, elektronik konşimento gönderilmesi, sevkiyat takibi, elektronik ortamda kamu alımları, elektronik para işlemleri, elektronik hisse alışverişi ve borsa işlemleri, elektronik ortamda vergilendirme, sayısal içeriğin anında dağıtımı, anında bilgi oluşturma ve aktarma gibi aktiviteleri görmekteyiz. Elektronik ticaretin türlerine gözattığımızda ise, dört tür görmekteyiz. Birincisi, firma-firma arasında yapılan elektronik veri değişimi, ürün veri değişimi, danışmanlık veri tabanları, talep üzerine bilgi verme faaliyetlerine ilşikin ayrıntıları içeren elektronik ticaret uygulamaları mevcut bulunmaktadır. İkincisi, firmalar ile tüketiciler arasında yapılan; teleshopping, elektronik alışveriş, bilgilendirme hizmetleri, ücretli TV-pay TV-elektronik ödeme ve elektronik bankacılık ve sigortacılık faaliyetleridir. Üçüncü tür ise firma-devlet arasında yapılması olası; vergiler, sosyal güvenlik işlemleri ve kamu ihalelerinin elektronik ortamda izlenmesi üzerine kurulu faaliyetlerden meydana gelmektedir. Dördüncü ve son tür ise, vatandaş ile devlet arasında iletişimi sağlayacak sosyal güvenlik ve vergi ödemelerine ilişkin elektronik ticaret uygulamalarıdır.

Anahtar Kelimeler:

Jel Sınıflandırması:

ABSTRACT

Keywords:

Jel Classification:

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!