2023 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile merkezi yönetim bütçe giderleri için 4.469.570.019.000 TL ödenek tahsis edilmiştir. Ancak, depremler ve seçim harcamaları dolayısıyla bu tutar yetersiz hale gelmiştir. Bunun sonucunda ek bütçe kanun teklifi (2023 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile Bağlı Cetvellerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi) TBMM’ye sunulmuştur. Ek bütçe ile vergi gelirlerinin 1.150.496.400.000 TL artırılması amaçlanmaktadır. Bu artışın sağlanmasına yönelik olarak bazı vergi düzenlemeleri gündeme gelmiştir. Bu çerçevede ek motorlu taşıtlar vergisi ihdas edilmekte, kurumlar vergisi oranları artırılmakta, bazı istisnalar kaldırılmakta ve vergi kanunlarında yer alan bazı maktu vergi tutarlarının artırılmasına imkan veren hükümler güncellenmektedir. Ayrıca bu süreçte Cumhurbaşkanı kararları ile gelir vergisinde tevkifat oranlarında, bazı harçların oranlarında ve tutarında, banka ve sigorta vergi oranlarında, katma değer vergisi oranlarında ve şans oyunları vergisi oranlarında değişiklikler yapılmıştır. Belirtilen bu düzenlemeler çerçevesinde ek bütçe vergi geliri beklentileri ayrı ayrı incelendiğinde özellikle gelir vergisi, kurumlar vergisi, motorlu taşıtlar vergisi, dahilde alınan katma değer vergisi, özel tüketim vergisi, banka ve sigorta muameleleri vergisi, şans oyunları vergisi, damga vergisi ve harçlardaki artış beklentisi dikkat çekmektedir. Dolayısıyla söz konusu vergilerde öngörülen ek hasılatların sağlanıp sağlanamayacağı tartışmaları da beraberinde getirmektedir.
The 2023 Central Government Budget Law allocated 4,469,570,019,000 TL for central government budget expenditures. However, this amount has become insufficient due to earthquakes and election expenditures. As a result, an addtional budget law proposal (Law Proposal on the Amendment of the Central Government Budget Law for the Year 2023 and its Annexed Schedules) has submitted to the Turkish Grand National Assembly. The additional budget aims to increase tax revenues by 1,150,496,400,000 TL. In order to achieve this increase, some tax arrangements have been put on the agenda. In this context, additional motor vehicles tax is introduced, corporate tax rates are increased, some exemptions are abolished and provisions in tax laws that allow for the increase of certain lump sum tax amounts are updated. In addition, Presidential decrees made changes in income tax withholding rates, rates and amounts of some fees, banking and insurance tax rates, value added tax rates and games of chance tax rates. When these arrangenmest analyses, it is remark that expactations of increasing revenue espacially in income tax, corporate tax, motor vehicles tax, domestic value-added tax, special consumption tax, bank and insurance transactions tax, games of chance tax, stamp tax and fees. Therefore, it is emerged from the debate on whether the projected additional revenues in these taxes can be achieved.