TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

Dijital Medya Yatırımlarının TMS38 Maddi Olmayan Duran Varlıklar Standardına Göre Muhasebeleştirilmesi

Ağustos 2015 Sayı 323

ÖZET

Günlük hayatın her alanına giren dijital medya, geleneksel medyanın dijitalleşmesinden çok daha geniş bir anlama sahiptir. Yeni medyaya örnek olarak; internet, web siteleri, video oyunları, CD-ROM ve DVD’ler sayılabilir. Kullanıcısına veya hedef kitlesine etkileşim olanağı sağlayan bu yeni dijital ortamlara, bilgisayarların iletişim gücü olmadan ulaşılamaz ve kullanılamaz. Üretim süreci; bilgiyi elde etme, işleme ve yayma şeklinde ki süreçlerden oluşur ve bu süreçte soyut nitelikteki beşeri sermaye teknoloji yardımıyla işlenerek kültürel objeler olarak sunulur. Zaman ve mekândan bağımsız bir şekilde, çok daha az maliyetle, daha çok kişiye anında ulaşma imkanı vere internet ağları sayesinde özellikle reklam ve eğlence, e-ticaret, e-bankacılık, e-yayıncılık, e-kütüphane, şirket içi ve şirketler arası iş süreçlerinin yönetimi gibi yeni ekonomik alanlar ortaya çıkmıştır. Çok sayıda işletme dijital dünyanın olanaklarından yararlanarak etki alanını genişletmek ve güçlendirmek amacıyla yatırımlar yapmaya devam etmektedir. Bu yatırımların en önemli özelliği; yaratıcılık ve yeteneğin ön plana çıktığı telif, lisans ve royalty gibi fikri mülkiyet hakları ile şekillenen üretim faktörlerinin toplam yatırım içindeki payının yüksekliğidir. Bu nedenle bu çalışmada dijital medya yatırımları içindeki maddi olmayan varlıkların ölçülmesi, değerlemesi ve muhasebeleştirilmesi konusu Türkiye Muhasebe Standardı 38 rehberliğinde bir örnek olayla açıklanmıştır.

Anahtar Kelimeler: Dijital Medya, Dijital Yayın Maliyetleri, TMS-38, Maddi Olmayan Duran Varlıklar, Ar-Ge Harcamaları

Jel Sınıflandırması: M40, M41

ACCOUNTING DIGITAL MEADIA INVESTMENTS IN ACCORDANCE WITH TMS38 NON-CURRENT ASSETS

ABSTRACT

Digital media,which is into every aspect of daily life, has a wider meaning than the traditional media digitalisation. Common examples of new media include websites such as online newspapers, blogs, or wikis, video games, and social media. New media most commonly refers to content available on-demand through the Internet, accessible on any digital device, usually containing interactive user feedback and creative participation. Obtaining information and reprocessing and dissemination in the process. Value creation process consists of to obtaining information, processing and dissemination, featured of intangible human capital, which are the skills, knowledge, and experience, are handled in this process with the help of technology and they are presented as cultural objects. Internet network reaches a large number of people with less costly and independent of time and space, so which have given the opportunity to the emergence of new economic field suc as especially advertising and entertainment, e-commerce, e-banking, e-publishing, e-libraries, management of internal and intercompany business processes. A large number of business continuing to make investments In order to expand and strengthen the domain and to benefit from the opportunities of the digital world. The most important feature of these investment are creativity and talent in the foreground, intellectual property rights are shaped by such as copyright, license and royalty, intellectual property rights is a high share of total investment. Therefore, in this study, the measurement, valuation and recognition of the issues of intangible assets existing in digital media investments have been announced in a sample and Turkey Accounting Standard 38 guidance.

Keywords: Digital Media, Digital Publication Costs, Turkish Accounting Standards-38, Intangible Assets, R&D Expenditure

Jel Classification: M40, M41

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!

100,00 TL MAKALEYİ SATIN AL