6327 sayılı Kanun’un 29’ uncu maddesi ile 4632 sayılı Kanuna “Devlet Katkısı” başlıklı Ek Madde 1 eklenmiştir. Söz konusu uygulamaya geçilmesindeki amaç, bireysel emeklilik sisteminden 4632 sayılı Kanun’un yayımlandığı 2001 yılından bu yana istenilen verimin alınamamasıdır. Yeni uygulama ile bireysel emeklilik sistem içinde belirli süreler ile kalan katılımcılaradına devlet de bazı kriterler dahilindekatkı sağlayacak ve sistemden ayrılma durumunda devletin katılımcı adına ödediği tutarlara da sahip olunabilecektir. Ancak katkıya hak kazanabilmek için sistemde en az 3 yıl kalınması ve birikim yapılması şarttır. Diğer yandan, yeni bir uygulama olan devlet katkısı sisteminin eski katılımcılara da sağladığı faydalar bulunmaktadır. Örneğin, 2013 yılından bu yana hâlâ sistemde bulunan eski katılımcılara gelir vergisi açısından avantaj sağlayacak süreler eklenmektedir. Diğer taraftan, devlet katkısı sistemine geçilirken vergi kanunlarında da bir kısım değişiklikler yapılmış Gelir Vergisi Kanunu’nun 22, 40, 75, 86 ve 94’üncü maddeleri ile Katma Değer Vergisi Kanunu ve Veraset ve İntikal Vergisi Kanunları da değişime uğramıştır. Yapılan değişiklikler neticesinde sistemin aksayan birçok yanının ortadan kaldırılmıştır. Öte yandan, devlet katkısı her anlamda mükemmel bir sistem değildir. Sistemin bazı noktalarındaki boşluklar bir kısım gelir unsuru için gizli istisnalar oluşmasına neden olmaktadır. Bununla birlikte, devlet katkısı sisteminin tam anlamıyla başarıya ulaştığından bahsetmek güçtür zira 2013 yılı BES verileri incelendiğinde sisteme katılan kişi sayısı artmasına rağmen fon toplamada devlet katkısı uygulamasının yürürlükte olmadığı 2012 yılının gerisinde kalındığı gözlemlenmektedir.
Additional Article 1 titled “State Contribution” has been added to the Law no. 4632 with article 29 of the Law no. 6327. The reason for the practice in question is that the individual retirement system has not worked as efficiently as desired since the year 2001 in which the Law no. 4632 was issued. With the new practice, the state will also contribute subject to certain conditions to the participants who stay within the individual retirement system for certain periods of time and in case of leaving the system, the participant will also be able to receive the amounts paid by the state for the participant. However, it is required to stay in the system and make savings for a minimum of 3 years to be qualified for the contribution. On the other hand, there are benefits of the state contribution system, which is a new practice, for the former participants as well. For instance, periods which will be of advantage to the former participants who are still in the system in terms of income tax have been added since 2013. On the other hand, a number of amendments were also made in the tax laws when introducing the state contribution system; articles 22, 40, 75, 86 and 94 of the Income Tax Law as well as the Value Added Tax Law and Inheritance and Transfer Tax Laws were also amended. Many aspects of the system which used to fail have been eliminated as a result of the amendments made. On the other hand, state contribution is not a perfect system by all means. Loopholes regarding certain aspects of the system cause hidden exceptions for a number of income elements. In addition, it is difficult to say that the state contribution system has completely succeeded, because when IRS data for 2013 are examined, it is seen that although the number of people who join the system was increasing, fund collection lagged behind the year 2012 in which the practice of state contribution was not in force.