Ticareti yapılan mal ve hizmetleri hedef kitleye daha iyi tanıtabilmek ve bunlara talep yaratmak amacıyla işletmeler tarafından manken ve fotomodellere yer verilmek suretiyle tanıtımlar yapılmakta, kataloglar hazırlanmakta ve defileler düzenlenmektedir. Bu tür faaliyetlerin özellikle tekstil ve aksesuar başta olmak üzere bir çok sektörde sıklıkla icra edilmesi, bu yöntemin 4P(1) olarak adlandırılan pazarlama karması içerisinde etkili bir tutundurma faaliyeti olduğunu ortaya koymaktadır. Tanıtım, katalog ve defilelerde; yurt içinden olabildiği gibi yurt dışından da manken ve fotomodel getirilerek söz konusu faaliyetlerde yer verildiğine uygulamada sık rastlanmaktadır. İşletmelerin, reklam amaçlı tanıtımlar yapma, katalog hazırlama ve defile düzenleme faaliyetlerinin ticari kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi ile ilgisi açık bulunduğundan, yapılan harcamaların Gelir Vergisi Kanunu’nun 40/1 ve Kurumlar Vergisi Kanunu’nun 13. maddeleri uyarınca kurum kazancından indirilebilmesi mümkün bulunmaktadır. Yazımızda, tanıtım, katalog ve defilelerde yer verilen yurt dışında mukim manken ve fotomodellerin Türkiye’de tabi olacakları vergilendirme usulüne yer verilecek ve vergi anlaş- maları kapsamında değerlendirmeler yapılacaktır.