Türkiye’de marka ürünlerin üretiminin desteklenmesine yönelik uygulanan mevzuatın temelleri 2000’li yıllarda 2003/3 sayılı “Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması ve Türk Malı İmajının Yerleştirilmesine Yönelik Faaliyetlerin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ” ile atılmıştır. Temel felsefesi itibariyle marka ürünlerin üretimine yönelik bir kısım harcamaların Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu’ndan karşılanması şeklinde uygulanan bu teşvik Tebliği 2006/4 sayılı “Türk Ürünlerinin Yurtdışında Markalaşması, Türk Malı İmajının Yerleştirilmesi ve Turquality®’nin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ" ile yürürlükten kaldırılmıştır. 2006/4 sayılı Tebliğde son olarak 14 Aralık 2012 tarih ve 28497 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış olan Tebliğ ile bazı değişiklikler yapılmıştır. Bu makalemizde 2006/4 sayılı Tebliğ kapsamında İhracatçı Birlikleri, Üretici Dernekleri, Üretici Birlikleri ve Türkiye’de ticari ve/veya sınai faaliyette bulunan şirketlere yönelik olarak getirilmiş olan destek esasları irdelenmiştir.
The foundations of the legislation supporting the production of brand products in Turkey were laid in 2000s with the Communiqué no. 2003/3 on “Supporting Activities For Branding of Turkish Products and Establishing The Image of Turkish Products Abroad”. This incentive Communiqué which was applied as of its philosophy by covering certain expenditures for the production of brand products from Support and Price Stability Fund was repealed by the Communiqué no. 2006/4 on “Supporting Branding of Turkish Products, Establishing The Image of Turkish Products Abroad and Turquality®”. Lastly, some amendments were made in the Communiqué no. 2006/4 with the Communiqué published in the Official Gazette no. 28497 dated 14 December 2012. This article deals with the basics of support introduced for Exporter Unions, Producer Associations and companies conducting commercial and/or industrial activities in Turkey within the scope of the Communiqué no. 2006/4.