2018 yılı itibariyle uygulamaya konulan Bağımsız Denetçiler için Sürekli Eğitim Yükümlülüğü’nün ilk sonuçları aslında kimseyi şaşırtmayan bir şekilde gerçekleşti.
Geçici hükümlerle çok sayıda yetkilendirme yapılan bağımsız denetçilik unvanı; beklenen gelir imkânlarının ortaya çıkmaması, yoğun mesai gerektirmesi ve otorite kurumların yoğun gözetim faaliyetlerine ilave olarak getirilen sürekli eğitim yükümlülüğü sonrasında, 9.045 denetçinin bağımsız denetçilikten vazgeçerek, gayri faal durumu tercih etmesine neden oldu.
Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu’nun (KGK) internet sitesinde yer alan istatistikî bilgilere aşağıda yer veriyorum. Bu bilgiler üzerinden yaptığım değerlendirmelerimi de sizlerin görüşlerine sunuyorum.
İstatistikî veriler üzerinden yorum yapmak farklı fikirleri ortaya çıkartacaktır. Ünlü yazar Mark Twain, “Gerçekler inatçıdır, ancak istatistikler esnektir” derken bunu kastetmiştir. İngiliz devlet adamı George Canning’in bakış açısı da benzerdir, “Gerçek hariç her şeyi istatistiği kullanarak kanıtlayabilirim” demiştir.
Bakalım bizler gerçeğe ne kadar yaklaşabileceğiz, bunu zaman gösterecek. Yazının ikinci bölümünde de sürekli eğitim yükümlülüğü hakkında özet bilgilere yer veriyorum. Bir dahaki yazımızda buluşmak üzere derken geri dönüşlerinizi beklediğimi hatırlatmak isterim. Sağlıkla kalın.
Kamu Gözetimi Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu’nun (KGK) internet sitesinde yer alan Bağımsız Denetçi Resmi Sicili (Bağımsız Denetçiler) (https://bagden.kgk.gov.tr/) ne göre toplam 16.266 kayıtlı bağımsız denetçi bulunmaktadır. (13.09.2019 erişim tarihi itibariyle)
Denetçi Sayısı |
Yaptırım Uygulanan Denetçi Sayısı |
Denetim Kuruluşlarının Denetim Kadrolarında Yer Alan Denetçi Sayısı |
|
Faal Denetçi |
7.220 |
71 |
2.968 |
Gayri Faal Denetçi |
9.045 |
45 |
332 |
Toplam Denetçi |
16.265 |
117 |
3.300 |
Denetim Kuruluşlarının denetim kadrolarında yer alan denetçilerin (Toplam 3.300) il bazında dağılımı aşağıdaki gibidir;
Ankara 5, Antalya 1, İstanbul 8olmak üzere toplam 14 denetçinin faaliyet izni askıya alındığı için gayri faal durumdadırlar.
İLİ |
Denetçi Sayısı |
Gayri Faal |
İLİ |
Denetçi Sayısı |
Gayri Faal |
İLİ |
Denetçi Sayısı |
Gayri Faal |
ADANA |
39 |
2 |
EDİRNE |
2 |
|
MARDİN |
4 |
1 |
ADIYAMAN |
6 |
1 |
ELAZIĞ |
11 |
2 |
MERSİN |
30 |
|
AFYON |
9 |
1 |
ERZİNCAN |
1 |
|
MUĞLA |
22 |
5 |
AKSARAY |
4 |
2 |
ERZURUM |
10 |
|
NEVŞEHİR |
1 |
|
AMASYA |
1 |
|
ESKİŞEHİR |
25 |
1 |
NİĞDE |
2 |
|
ANKARA |
568 |
70 |
GAZİANTEP |
87 |
25 |
ORDU |
5 |
1 |
ANTALYA |
115 |
14 |
GİRESUN |
2 |
|
OSMANİYE |
1 |
|
ARTVİN |
1 |
|
HATAY |
27 |
1 |
RİZE |
1 |
|
AYDIN |
6 |
|
ISPARTA |
3 |
1 |
SAKARYA |
6 |
|
BALIKESİR |
10 |
|
İSTANBUL |
1.534 |
146 |
SAMSUN |
47 |
4 |
BARTIN |
1 |
|
İZMİR |
250 |
14 |
SİVAS |
16 |
1 |
BATMAN |
3 |
1 |
KAHRAMANMARAŞ |
7 |
|
ŞANLIURFA |
21 |
3 |
BİLECİK |
2 |
|
KARABÜK |
1 |
1 |
ŞIRNAK |
2 |
1 |
BİNGÖL |
1 |
|
KARAMAN |
4 |
2 |
TEKİRDAĞ |
4 |
1 |
BİTLİS |
2 |
2 |
KAYSERİ |
52 |
|
TRABZON |
10 |
|
BOLU |
4 |
|
KIRIKKALE |
6 |
1 |
TUNCELİ |
1 |
1 |
BURDUR |
4 |
|
KIRKLARELİ |
3 |
|
UŞAK |
5 |
|
BURSA |
128 |
9 |
KİLİS |
1 |
|
VAN |
1 |
|
ÇANAKKALE |
10 |
|
KOCAELİ |
26 |
2 |
YALOVA |
2 |
2 |
ÇORUM |
3 |
1 |
KONYA |
52 |
5 |
YOZGAT |
5 |
1 |
DENİZLİ |
31 |
2 |
KÜTAHYA |
10 |
|
ZONGULDAK |
14 |
|
DİYARBAKIR |
10 |
2 |
MALATYA |
8 |
2 |
|||
DÜZCE |
7 |
|
MANİSA |
13 |
1 |
Görülebileceği üzere, bağımsız denetçi unvanını hak etmek için önemli zaman ve maddi harcama yapmış 9.045 denetçi meslektaşımız, sürekli eğitim yükümlülüğünün gereklerini yerine getirmeyip gayri faal duruma düşmüşlerdir.Bu sayının içerisindeki 332adet denetçi, denetim kuruluşlarının denetim kadrosunda yer almaktadır.
Mevcut KGK verileri dikkate alındığında Bağımsız Denetim Kuruluşu sayısı 284 olarak gözükmektedir. Aynı zamanda denetçi sicil kayıtları incelendiğinde, 4 adet Bağımsız Denetim Kuruluşunun denetçilerinin gayri faal duruma düşmesi sonrasında kadrosunda faal denetçi kalmadığı gözlemlenmektedir. Burada ilginç bir husus olarak, sektörde 4 büyükler olarak adlandırılan kuruluşlardan bir tanesinin denetim yetkili iki şirketinden bir tanesinin denetim yetkisine sahip tüm denetçilerinin (29 denetçi) gayri faal duruma geçmiş olduğu ve fiilen kuruluşun da gayri faal duruma düşmüş olduğu gözlemlenmektedir. Bu konudaki özet tabloya aşağıda yer verilmiştir;
Tüm Denetim Kadrosu Gayri Faal Duruma Geçen Denetim Kuruluşu Sayısı |
4 |
|
Gayri Faal Sonrası Kadrosunda |
1 Denetçi Kalan Denetim Kuruluşu Sayısı |
1 |
3 Denetçi Kalan Denetim Kuruluşu Sayısı |
2 |
|
4 Denetçi Kalan Denetim Kuruluşu Sayısı |
6 |
|
5 Denetçi Kalan Denetim Kuruluşu Sayısı |
13 |
|
6 Denetçi Kalan Denetim Kuruluşu Sayısı |
15 |
Önceki yazımda konu ettiğim üzere, ilk dönemlerde son derece cazip olan bağımsız denetim faaliyeti, YMM ya da SMMM mevzuatından farklı yapısı, çok yoğun evraklama ve denetim süreçleri ihtiyacı, kısıtlı yasal süreler ve son olarak düşük ücret getirileri nedeniyle bir duraksama yaşamıştır. Kişisel düşünceme göre, diğer mesleki faaliyetlerin yanı sıra yürütülebilecek bir faaliyet olarak algılanan bağımsız denetimin sanıldığından daha yoğun bir emek gerektirdiği anlaşılmaya başlanmıştır.
Bu süreç içerisinde yasallaşan sürekli eğitim yükümlülüğü, beklentilerini bulamayan bağımsız denetçiler açısından asıl mesleklerine dönüş yapma konusunda tetikleyici olmuştur.
04.11.2017 tarihli 30230 sayılı Resmi Gazete’de Bağımsız Denetçiler İçin Sürekli Eğitim Tebliği yayımlandı. Bu tebliğ ile bağımsız denetçi unvanının geçerliliğinin devamı için eğitim zorunluluğu getirilmiştir. Ayrıca KGK tarafından, Bağımsız Denetçilere Yönelik Sürekli Eğitim Programları Düzenleme Usul ve Esasları (Temel Mesleki Konularla ilgili) yayımlanmıştır.
Yönetmelik kapsamında KGK tarafından onaylanan 48 adet sürekli eğitim programı kurum internet sitesinden ilan edilmiştir.[1]
Sürekli eğitim yükümlülüğü açısından genel kurallar aşağıdaki şekilde özetlenebilir;
Kredi alınmasına yönelik seçenekler aşağıda sıralanmıştır;
1 |
Denetimlerde Denetçi Olarak Görev Almak (İşbaşı Eğitimi) |
|
2 |
Eğitimlere Katılım (Temel Mesleki Konular, Etik Konular, Yüz Yüze Ve Uzaktan Eğitim) |
|
3 |
Eğitim Konuları İle İlgili Olmak Kaydıyla Bir Mesleğin Veya Faaliyetin İcra Edilmesi İçin İlgili Mevzuatında Lisans, Sertifika, Yetki Belgesi Gibi Belge Alma Zorunluluğu Bulunan Ve Bir Eğitim Ve/Veya Sınav Sonucunda Verilen belgelere hak kazanmak |
|
4 |
Başarı İle Tamamlanmış Olması Kaydıyla, Eğitim Konularında Yapılan Yüksek Lisans / Doktora Eğitimleri |
|
5 |
İçeriği Kurum Tarafından Uygun Görülmesi Kaydıyla; Eğitim Konularında Yayımlanan Kitaplar |
|
6 |
Eğitim Konularından; Uluslararası İndekslerde veya Dergilerde Yayımlanan Makaleler |
|
7 |
Temel Mesleki Konularda / Destekleyici Konularda KGK Tarafından Veya KGK İle Birlikte Düzenlenen Kongre, Konferans, Panel, Seminer, Sempozyum, Çalıştay Gibi Faaliyetlerde Konuşmacı / Katılımcı olmak |
|
8 |
KGK Tarafından Oluşturulan “Çalışma Ve Danışma Komisyonlarına” Katılmak |
Bu kapsamda elde edilebilecek kredi miktarlarına ilişkin özet tablo aşağıda yer almaktadır;
BAĞIMSIZ DENETÇİLER İÇİN SÜREKLİ EĞİTİM TEBLİĞİ 4 KASIM 2017 TARİHLİ 30230 NOLU RESMİ GAZETE’DE YAYINLANMIŞTIR |
AÇIKLAMA |
KAZANILAN KREDİ |
KREDİ TUTARI |
|||||
ASGARİ |
AZAMİ |
|||||||
YILLIK |
3 YILLIK |
GÜNLÜK |
YILLIK |
3 YILLIK |
||||
DENETİMLERDE DENETÇİ OLARAK GÖREV ALMAK (İŞBAŞI EĞİTİMİ) |
KAYİK |
3 |
- |
- |
- |
- |
20 |
|
Normal |
2 |
- |
- |
- |
- |
|||
TEMEL MESLEKİ KONULAR |
|
|
20 |
60 |
- |
- |
- |
|
ETİK KONULAR EĞİTİMİ |
|
|
|
5 |
- |
- |
- |
|
YÜZ YÜZE VE UZAKTAN EĞİTİM |
Her 50 dakikalık ders |
1 |
- |
- |
7 |
- |
- |
|
EĞİTİM KONULARI İLE İLGİLİ OLMAK KAYDIYLA BİR MESLEĞİN VEYA FAALİYETİN İCRA EDİLMESİ İÇİN İLGİLİ MEVZUATINDA LİSANS, SERTİFİKA, YETKİ BELGESİ GİBİ BELGE ALMA ZORUNLULUĞU BULUNAN VE BİR EĞİTİM VE/VEYA SINAV SONUCUNDA VERİLEN |
Her Bir Belge |
5 |
- |
- |
- |
10 |
- |
|
BAŞARI İLE TAMAMLANMIŞ OLMASI KAYDIYLA, EĞİTİM KONULARINDA YAPILAN |
Yüksek Lisans Eğitimi İçin |
40 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Doktora Eğitimi İçin |
90 |
- |
- |
- |
- |
- |
||
İÇERİĞİ KURUM TARAFINDA UYGUN GÖRÜLMESİ KAYDIYLA; EĞİTİM KONULARINDA YAYIMLANAN |
Her Bir Kitap İçin |
60 Krediye Kadar |
- |
- |
- |
- |
- |
|
EĞİTİM KONULARINDAN; ULUSLARARASI İNDEKSLERDE VEYA TÜBİTAK-ULAKBİM TARAFINDANTARANAN HAKEMLİ DERGİLERDE YAYIMLANAN |
Her Bir Makale İçin |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
DİĞER HAKEMLİ DERGİLERDE Y. |
Her Bir Makale İçin |
2 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
HAKEMSİZ DERGİLERDE YAYIMLANAN |
Her Bir Makale İçin |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
TEMEL MESLEKİ KONULARDA DÜZENLENEN KONGRE, KONFERANS, PANEL, SEMİNER, SEMPOZYUM, ÇALIŞTAY GİBİ FAALİYETLERİN |
KURUM TARAFINDAN VEYA KURUM İLE BİRLİKTE DÜZENLENMESİ HALİNDE |
Konuşmacı Olanlar |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
Katılımcılar Her Gün İçin |
2 |
- |
- |
- |
- |
- |
||
DİĞER KURUM VE KURULUŞLARIN DÜZENLEMESİ HALİNDE |
Konuşmacı Olanlar |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Katılımcılar Her Gün İçin |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
||
DESTEKLEYİCİ KONULARDA DÜZENLENEN KONGRE, KONFERANS, PANEL, SEMİNER, SEMPOZYUM,ÇALIŞTAY GİBİ FAALİYETLERDE |
Konuşmacı Olanlar |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
|
Katılımcılar Her Gün İçin |
1 |
- |
- |
- |
- |
- |
||
EĞİTİM KONULARINDA SÜREKLİ EĞİTİM VEYA LİSANS VE LİSANSÜSTÜ EĞİTİM KAPSAMINDA DERS VERENLER |
|
- |
- |
- |
30 |
- |
||
KURUM TARAFINDAN OLUŞTURULAN “ÇALIŞMA VE DANIŞMA KOMİSYONLARINA” KATILIM SAĞLANAN |
KOMİSYON TEMEL MESLEKİ KONULARDA OLUŞTURULMUŞ İSE |
Her Gün İçin |
5 |
- |
- |
- |
- |
- |
DESTEKLEYİCİ KONULARDA OLUŞTURULMUŞ İSE |
Her Gün İçin |
4 |
- |
- |
- |
- |
- |
Birçok bağımsız denetçi sürekli eğitim yükümlülüğünü yerine getirmek için yoğun bir şekilde yüz yüze eğitim yöntemini uygulamaktadır. Bu konudaki özet açıklamalara aşağıda yer verilmiştir;
Bağımsız Denetçiler İçin Sürekli Eğitim |
||||||||||
2017 de yetki alanlar hariç geri kalan tüm denetçiler için sürekli eğitim yükümlülüğü 01.01.2018 tarihinden itibaren başlamış durumda |
||||||||||
Her yıl en az 20 olmak üzere 3 yılda toplam 120 kredi alınmak zorunda |
||||||||||
Eğitim Konuları |
ç) Finans (sermaye piyasası, bankacılık, sigortacılık, özel emeklilik ve finansal yönetim)
|
|||||||||
Yüz yüze ve uzaktan eğitimde her 50 dakikalık ders, bir kredi olarak kabul edilir. |
Yüz yüze ve uzaktan eğitimlerde her bir gün için en fazla 7 kredi elde edilebilir. |
|||||||||
Eğitim düzenleme koşulları |
Üniversite, eğitim kuruluşu, meslek odası veya sivil toplum kuruluşu olması, |
Mali, teknik ve fiziki imkânlarının yeterli olması, |
Eğitim alanında gerekli tecrübeye ve güvenilirliğe sahip olması, |
Uzaktan eğitim yöntemi kullanılacak iseayrıca; |
Uzaktan eğitimsistemi ile son iki yılda en az iki farklı eğitim programının yürütülmüş olması, |
Eğitim programına erişim yetkisinin Kuruma tanımlanabilir olması, |
||||
En fazla katılımcı |
Yüz yüze eğitimler, bir sınıfta en fazla 35 katılımcı |
Uzaktan eğitimde sanal sınıf uygulaması ile düzenlenecek eğitimler en fazla 15 katılımcı |
||||||||
Yüz yüze eğitimlerde ölçme ve değerlendirme yapılması zorunlu değildir. Ancak eğitimi düzenleyenler ölçme ve değerlendirme yapmakta serbesttir. Uzaktan eğitimlerde ölçme yapılması zorunludur. |
||||||||||
Eğitim ücreti eğitimi düzenleyenler tarafından belirlenir. Ancak eğitim ücretleri, kaliteli bir eğitime herkesin erişimini mümkün kılacak makul bir düzeyde belirlenmesi gerekir. Kurum, eğitim ücretini makul bulmadığı programlara onay vermeyebilir. |
||||||||||
Eğitim programlarının süresi 7 ders saatinden az olmamak üzere eğitimi düzenleyecekler tarafından belirlenir.
|
||||||||||
YILLIK PUANLAMA SEÇENEKLERİ |
||||||||||
1. yıl |
2. yıl |
3. yıl |
|
|||||||
En az 60 kredisi temel mesleki konulardan olmak üzere, 3 yılda toplam 120 kredi alınması gerekmektedir |
Değerlendirme her yıl eğitime tabi olunan önceki 2 yıl dâhil edilerek yapılır |
|||||||||
En fazla 60 kredi destekleyici konulardan elde edilebilir |
Faaliyet izninin askıya alınması veya denetim faaliyetinin durdurulması hallerinde de sürekli eğitim yükümlülüğü devam eder. |
|||||||||
3 yılda, Etik kurallar konusundan 5 kredi alınması zorunlu |
|
|
||||||||
Temel mesleki konulardan her yıl en az 20 kredi |
|
|
||||||||
Eğitim faaliyetlerinden bir takvim yılı içerisinde elde edilen krediler o takvim yılının kredi hesabında dikkate alınır. Ancak yüksek lisans ve doktora eğitimi ile kitap yazımından elde edilen krediler bölünerek edinildiği yılda ve takip eden iki yıl içinde kullanılabilir. |
||||||||||
Eğitim faaliyetine katılımı gösteren bilgi ve belgeler üçer aylık dönemler halinde üç aylık dönemi takip eden ayın 15’ine kadar EYBİS üzerinden Kuruma bildirilir. |
||||||||||
Eğitime ilişkin bildirimler, Eğitim ve Yetkilendirme Daire Başkanlığı tarafından değerlendirilir |
||||||||||
|
|
|
|
|
||||||
|
Denetim faaliyetleri durdurulan denetçiler tekrar faal konuma gelebilmek için eksik olan eğitim kredisini tamamladığını gösteren belgelerle Kuruma başvurur. |
|||||||||
Eğitim yükümlülüğü denetçinin sicile tescil edildiği tarihi izleyen ikinci takvim yılının başından itibaren başlar. |
Eğitim konuları, temel mesleki konular ve destekleyici konulardan teşekkül eder. |
||||||||
Puanlamada değişiklik yapılırsa, Şubat sonuna kadar Kurulca ilan edilir.(Md.9) |
Temel mesleki konular; Muhasebe, denetim, etik kurallar, finans (sermaye piyasası, bankacılık, sigortacılık, özel emeklilik ve finansal yönetim konuları) ve kurumsal yönetim |
Destekleyici konular; Mesleki gelişime katkı sağlayacak diğerkonular ile kişisel gelişime katkı sağlayacakkonular |
|||||||
|
TOPLAM |
TEMEL MESLEKİ KONULARDAN ALINMASI GEREKEN |
DESTEKLEYİCİ KONULAR |
||||||
3 YILLIK DÖNEMDE ALINMASI GEREKEN KREDİ |
120 |
EN AZ 60 (EN AZ 5 KREDİ ETİK KURALLARDAN OLACAK) |
EN ÇOK 60 KREDİ |
||||||
HER YIL ALINMASI GEREKEN |
|
EN AZ 20 |
|
||||||
Eğitimyöntemleri;yüzyüzeeğitim,uzaktaneğitim,işbaşıeğitimi,akademikçalışmalarvediğereğitimfaaliyetleridir |
|||||||||
Yüz Yüze Eğitim Veya Uzaktan Eğitim Kurum tarafından doğrudan yürütülebileceği gibi üniversiteler, eğitim kuruluşları, meslek odaları ve sivil toplum kuruluşları tarafından da yürütülebilir. Temel mesleki konularda yürütülen eğitimlerden, eğitim kredisi elde edilebilmesi için, eğitim programının eğitim gerçekleştirilmeden önce Kurum tarafından onaylanmış olması ve gerekli görüldüğünde uygulamanın gözetimi şarttır |
İşbaşı Eğitimi Mevzuatı uyarınca denetim öngörülen alanlarda en az denetçi unvanı ile katılım sağlanan bağımsız denetim faaliyetleri dikkate alınır. |
Eğitim yöntemleri arasındasayılmamış olmakla birlikte mesleki gelişime doğrudan katkı sağladığı ileri sürülen faaliyetler yapılacak başvuru sonucunda Başkanlıktarafından değerlendirilerek eğitim faaliyeti olarak kabul edilebilir. |
Akademik Çalışmalar Başarı ile tamamlanmış olması kaydıyla, eğitim konularında yapılan yüksek lisans eğitimi, doktora eğitimi; İçeriği Kurum tarafında uygun görülmesi kaydıyla eğitim konularında yayımlanan kitaplar; Eğitim konularından Uluslararası indekslerde veya TÜBİTAK- ULAKBİM tarafından taranan hakemli dergilerde, diğer hakemli dergilerde veya hakemsiz dergilerde yayımlanan makaleler |
Diğer Eğitim Faaliyetleri Kurum tarafından veya Kurum ile birlikte Temel mesleki konularda düzenlenen kongre, konferans, panel, seminer, sempozyum, çalıştay gibi faaliyetler; Diğer kurum ve Kuruluşların düzenlemiş oldukları bu faaliyetler; Destekleyici konularda düzenlenen kongre, konferans, panel, seminer, sempozyum, çalıştay gibi faaliyetler; Kurum tarafından oluşturulan “çalışma ve danışma komisyonlarına” katılım |
|||||
PUANLAMA |
|||||||||
Yüz yüze ve uzaktan eğitimde her 50dakikalık ders, bir kredi olarak kabuledilir. Eğitim konularında sürekli eğitim veya lisans ve lisansüstü eğitim kapsamında ders verenler bu faaliyetlerinden yıllık en fazla 30 kredi elde edebilirler. Yüz yüze ve uzaktan eğitimlerde her bir gün için en fazla 7 kredielde edilebilir. |
İşbaşı eğitimi kapsamında, KAYİK nezdinde yürütülen her bir denetim için 3 kredi, diğer şirketler nezdinde yürütülen her bir denetim için,2 kredi elde edilir. Bu şekilde edinilen krediler destekleyici konulardan edinilmiş kredi olarak dikkate alınır. İşbaşı eğitimiile elde edilen kredi 3 yıllık dönemde 20 krediyigeçemez. |
Eğitim konularıile ilgili olmak kaydıyla bir mesleğin veya faaliyetin icra edilmesi için ilgili mevzuatında lisans, sertifika, yetki belgesi gibi belge alma zorunluluğu bulunan ve bir eğitim ve/veya sınav sonucunda verilen her bir belge için 5 kredi elde edilir. Bu şekilde elde edilen krediler temel mesleki konulardan olması halinde yılda 10 krediyi geçemez. |
Başarı ile tamamlanmış olması kaydıyla, eğitim konularında yapılan yüksek lisans eğitimi için 40 kredi, doktora eğitimi için 90 kredi; İçeriği Kurum tarafında uygun görülmesi kaydıyla; eğitim konularındayayımlanan her bir kitap için 60 krediye kadar kredielde edilebilir; Eğitim konularından; Uluslararasıindekslerde veyaTÜBİTAK-ULAKBİMtarafından taranan hakemli dergilerde yayımlanan her bir makale için 5 kredi, diğer hakemli dergilerdeyayımlanan her bir makale için 2 kredi, hakemsiz dergilerdeyayımlanan her bir makale için,bir kredi eldeedilir |
Temel mesleki konularda düzenlenen kongre, konferans, panel, seminer, sempozyum, çalıştay gibi faaliyetlerin Kurum tarafından veya Kurum ile birlikte düzenlenmesi halinde bu faaliyetlerde konuşmacı olanlar 5 kredi, katılımcılar her gün için 2 kredi elde eder. Diğer kurum ve kuruluşların düzenlemiş oldukları bu faaliyetlerde konuşmacı olanlar 4 kredi, katılımcılar her gün için bir kredi elde ederler. Destekleyici konularda düzenlenen kongre, konferans, panel, seminer, sempozyum, çalıştay gibi faaliyetlerde konuşmacı olanlar 4 kredi, katılımcılar her gün için bir kredi elde ederler. Kurum tarafından oluşturulan “çalışma ve danışma komisyonlarına” katılım sağlanan her gün için komisyon temel mesleki konularda oluşturulmuş ise 5 kredi, destekleyici konularda oluşturulmuş ise 4 kredi elde edilir. |
|||||
Eğitim kredisi elde etmek amacıyla “muhasebe standartları”, “denetim”, “sermaye piyasası, bankacılık, sigortacılık ve özel emeklilik mevzuatı” ile “kurumsal yönetim ilkeleri ve finansal yönetim” konularında Kurum tarafından düzenlenen bağımsız denetçilik sınavlarına katılmak mümkün olup, başarılı olunan her bir sınav konusu için 20 kredi elde edilir |
|||||||||
[1]http://kgk.gov.tr/DynamicContentDetail/8171/Onaylanan-Su%CC%88rekli-Eg%CC%86itim-Programlar%C4%B1