Bu makalede günümüzde Türk firmalarının dünya pazarlarında yer edinmesinde önemli bir yere sahip olan markalaşma noktasında yurt dışında yerleşik şirketlerden bu şirketlerin sahip oldukları markaların isim haklarının satın alınması karşılığında yapılan ödemelerin vergi anlaşmalarına göre hangi gelir unsuruna girdiği analiz edilmektedir. Bu çerçevede bir yandan ödemeler üzerinden kaynak ülke olarak Türkiye’nin vergi alma yetkisine sahip olup olmadığı tartışılacak diğer yandan Türkiye’nin vergilendirme yetkisine sahip olması durumunda ise iç mevzuat hükümlerine göre vergilendirme esasları değerlendirilecektir.
In this article, it is analyzed to which income factor the payments made in return for the purchase of the rights of the brands owned by these companies in return for the purchase of the rights of the brands owned by these companies, at the branding point, which has an important place in the acquisition of Turkish companies in the world markets. In this context whether the case will be discussed with Turkey’s tax authority as a source country to take over payments on the other hand a hand with Turkey’s taxation authority to be judged according to the principles of taxation while domestic legislation.