Üretilen ya da ithal edilen malların piyasalarda talep bulması için başvurulan satış tekniklerinden biride ürünlerin belli bir süre bedelsiz olarak tamir- bakımının yapılması veya gerektikçe bedelsiz olarak yedek parça verilmesidir. İşletmeler, Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun çerçevesinde, çoğu zaman da ticari kaygılar ve rekabet nedeniyle kanunun öngördüğünün üzerinde garanti vermektedirler. Satılan malla ilgili olarak belirli bir periyodda ortaya çıkan arızalar satıcı veya üretici firma ile yetkili servisler tarafından üstlenilmektedir. Şirketler satışını yaptıkları özellikle elektronik eşyalar , taşıt araçları ve dayanıklı tüketim mallarının satışından sonra belli sürelerle sınırlı kalmak kaydıyla tamir- bakım hatta gerektiğinde yedek parça garantisi vermektedirler. Belirli süre itibariyle garanti kapsamına alınan malların satışından sonra tamir- bakım hizmeti bedelsiz olarak sunulmaktadır. Bu şekilde belirlenen garanti süreleri ve sunulan hizmetlerin etkinliği bu garantiyi taahhüt eden satıcı ya da üretici firmanın ekonomik yapısının sağlamlığı ile doğru orantılı olarak değişebilmektedir. Bu bağlamda güçlü firmalar garanti süresini daha uzun tutabilmekte ve bu durumda satışlara olan talebi de arttırmaktadır .