Günümüzde pek çok daldaki spor faaliyetleri icra edildikleri ülkelerin sınırlarını aşarak tüm dünyayı ilgilendiren evrensel nitelikte bir organizasyon niteliğine bürünmüştür. Bu kapsamda, bugün İngiltere, İspanya, Almanya veya İtalya Futbol Liglerinin veya Amerikan Profesyonel Basketbol Liginin sadece ilgili bulundukları ülkelerde izlendiğini ve yalnızca bu ülkelerde bir değer haline geldiğini söylemek mümkün değildir. Bu tür organizasyonlar ülkemiz dahil pek çok ülkede ilgi ile izlenmekte ve takip edilmektedir. Bu ülkesel spor organizasyonlarının yanında tüm dünyayı ilgilendiren spor organizasyonları da tüm dünya insanlarının ilgisini çekmekte ve bu ilgi, bu organizasyonları ekonomik bir değer olarak ortaya çıkarmaktadır. Bu kapsamda, UEFA veya FİFA tarafından organize edilen futbol turnuvaları (Şampiyonlar Ligi, UEFA Kupası, Avrupa Kupası, Dünya Kupası vb.), Formula 1 ve Dünya Ralli Şampiyonası şeklinde motor sporu organizasyonları ve olimpiyatlar bir çok ülkede olduğu gibi ülkemizde de ilgi ve merakla takip edilmektedir. Bu tür uluslararası spor organizasyonlarının tüm dünya insanları tarafından ilgi ile izlenmesi ve takip edilmesi bu organizasyonları çok büyük bir ekonomik değer haline getirmiştir. Bu değer, bu organizasyonları gerçekleştiren kişi veya kurumların büyük gelirler elde etmesi sonucunu da beraberinde getirmiştir. Günümüzde bu organizasyonların sponsorluk, reklam ve yayın başta olmak üzere pek çok geliri bulunmaktadır. Rekabet koşullarında faaliyet göstermekte olan pek çok resmi ya da özel radyo ve televizyon kurumları bir ekonomik değer haline gelen bu uluslararası spor organizasyonlarından kendilerine düşen payı alabilmek, başka bir deyişle bu organizasyonların yayın hakkını alabilmek için yoğun bir çekişme içerisindedirler. Bu organizasyonların yayın haklarını alan televizyon şirketleri diğerlerine göre bir adım öne geçmekte ve program stratejilerini elde ettikleri bu yayın hakkı çerçevesinde şekillendirmektedirler. Bu nedenle de bu organizasyonları düzenleyen kuruluşlara yayın hakkı satışı nedeniyle ciddi miktarlarda ödemeler yapmaktadır. Uluslararası spor organizasyonlarına ilişkin mali ve ekonomik hakları elinde bulunduran kurumlar bu organizasyonların sahibi olan yurt dışı kurumlardır. Örneğin, UEFA tarafından düzenlenen Şampiyonlar Ligine veya Avrupa Futbol Şampiyonasına ait tüm ekonomik ve mali haklar UEFA’ya aittir. Bu nedenle yayın hakkının Türkiye’de satın alınması (bir televizyon şirketi ya da bir organizasyon şirketi tarafından) sonucunda ödemeler yurt dışındaki kuruluşa yapılacaktır. Bu durumda, vergi kanunları açısından dikkat edilmesi gereken husus katma değer vergisi ve kurumlar vergisi sorumluluklarıdır. Ayrıca yayın hakkı satışı bir sözleşme kapsamında yapılacağı için damga vergisi gündeme gelebilecektir. Bu yazıda, uluslararası spor organizasyonlarına ait yayın haklarının Türkiye’de satın alınmasının Katma Değer Vergisi Kanunu, Kurumlar Vergisi Kanunu ve Damga Vergisi Kanunu açısından değerlendirmesini yapacağız.