Vergilerin eksiksiz ve zamanında tahsil edilmesi kamu hizmetlerini yerine getiren devletler için büyük bir öneme sahiptir. Vergilerin kamu harcamalarının finansmanında kullanılması yanında diğer birçok mali olmayan amaca hizmet etmesi bu önemi daha da arttırmaktadır. Vergilerin mevzuata uygun bir şekilde ve zamanda toplanabilmesinde birçok faktör etkili olmaktadır. Bu faktörlerden biri olan etkin bir vergi idaresinin varlığı ve sürekliliği tüm devletlerin vergileme alanındaki temel hedeflerinden biridir. Vergi idaresi kamu tarafını temsilen vergileme sürecini yürütmekte ve vergi ile ilgili her türlü iş ve işlemlerde mükellef ile muhatap olmaktadır. Bu noktada vergi idaresinin etkin ve verimli bir hizmet sunması oldukça önem arz etmektedir. Vergi idaresinin yürüttüğü hizmetlerde göstermiş olduğu başarı, performansıyla doğrudan bağlantılıdır. Çalışmanın amacı vergi idaresinin performansını ölçmektir. Bu kapsamda çeşitli kriterler belirlenerek vergi idaresinin performansı 2009-2021 yılları arası için TOPSİS yöntemi ile ölçülmüştür. Çalışma sonucunda vergi idaresinin performansının en yüksek olduğu yılın 2016, en düşük olduğu yılın ise 2010 yılı olduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Genel itibariyle değerlendirme yapıldığında 2010-2013 yıllarında artış gösteren performansın 2014 yılında azalma, 2015-2016 yıllarında tekrar artış ve 2016-2021 yıllarında ise tekrar bir azalma gösterdiği ulaşılan bir başka sonuçtur. 2009 yılı ile kıyasladığında çok fazla bir fark olmasa da 2021 yılı performansının daha düşük seviyede gerçekleşmesi vergi idaresinin performans gelişmesi kaydedemediği sonucunu ortaya çıkarmıştır.
The collection of taxes in a complete and timely manner is of great importance for the states performing public services. The fact that taxes serve many other non-financial purposes in addition to their use in financing public expenditures increases this importance even more. Many factors are effective in the collection of taxes in accordance with the legislation and on time. The existence and continuity of an effective tax administration, which is one of these factors, is one of the main goals of all states in the field of taxation. The tax administration carries out the taxation process on behalf of the public side and deals with the taxpayer in all kinds of tax-related business and transactions. At this point, it is very important for the tax administration to provide an effective and efficient service. The success of the tax administration in its services is directly related to its performance. The aim of the study is to measure the performance of the tax administration. In this context, various criteria were determined and the performance of the tax administration was measured with the TOPSIS method for the years 2009-2021. As a result of the study, it was found that the highest performance of the tax administration was realized in 2016 and the lowest in 2010. When evaluated in general, it is another result that the performance, which increased in 2010-2013, decreased in 2014, increased again in 2015-2016 and decreased again in 2016-2021. Although there is not much difference when compared to 2009, the lower performance of 2021 reveals that the tax administration has not been able to improve its performance.