Küreselleşen dünyada yatırımcılar şirketlerin finansal tablo bilgilerinin yanında kurumsal sürdürülebilirlik, çevreye gösterilen duyarlılık ve sosyal sorumluluk projeleri gibi finansal olmayan değerleri de önemsemektedirler. Bu nedenle sürdürülebilirlik raporlaması yapmak, şirketlere değer katmaktadır. Çevreye olan hassasiyeti arttırma çabaları ile dünyayı daha yaşanabilir hale getirme çabası hem şirketlerin, hem de toplumların ortak amacı haline gelmiştir. Bu yüzden Türkiye’de ve dünyada borsalar sürdürülebilirlik endeksleri yayınlamaktadırlar. Bu çalışmada BİST Sürdürülebilirlik Endeksinde yer alan perakende şirketlerinin 2021 yılı sürdürülebilirlik raporlarındaki değerler esas alınarak; ekonomik, sosyal ve çevresel kriterler çoklu karar verme yöntemlerinden biri olan TOPSİS (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) yöntemiyle performansları değerlendirilmiştir.
In the globalizing world, inventors care about non-financial informations such as corporate sustainability, environmental awareness and social responsibility projects, as well as financial statement information of companies. Therefore, preparing sustainability reports adds value to companies. Efforts to increase sensitivity to the environment and to make the World more livable have become the common goal of both companies and societies. Fort his reason, stock markets in Turkey and in other countries publish sustainability indices. In this study, based on the values in 2021 sustainability reports of retail companies in the Bist Sustainability Index; economic, social and environmental criteria were evaluated by TOPSIS ( (Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution) method, which is one of the multiple decision making methods.