Sosyal Guvenlik Kurumu’nda Mayıs 2008 tarihi sonrası yoğun bir calışma gercekleştirilerek cok onemli altyapı calışmaları tamamlanmıştır. Soz konusu calışmaların sonucunda Kurum gelirlerinin reform oncesine gore giderlerinden daha yuksek oranda arttığı ve prim gelirlerinin toplam gideri karşılama oranının da yıldan yıla artış gosterdiği gorulmektedir. Sosyal Guvenlik Reformu surecinde gercekleşen istikrarlı ekonomik buyume, Kurum birimlerince gercekleştirilen denetim faaliyetleri ve alınan diğer onlemler sonucunda aktif sigortalı sayısı artışı calışma cağındaki nufus artışının cok ustunde bir artış gostermiş ve bu cercevede reel istihdam artışını gercekleştirmek mumkun olmuştur. Reform oncesi % 3 olan sosyal guvenlik acığının GSYİH’ya oranının, 2012 yılında % 1,4 olarak gercekleşmesi beklenmektedir. Yapılan aktueryal projeksiyonlarda sosyal guvenlik acığının GSYİH’ya oranının 2030’lu yıllarda %1’in altına gerileyeceği ongorulmuştur. Gercekleştirilen reform sonrası aktueryal dengeler acısından gelinen noktanın analizi makalede konu edilmiştir.
May 2008 after an intensive study of the Social Security Institution by performing a very important infrastructure works have been completed. Expenses as a result of these studies a higher rate than before the reform Authority revenue sand premium revenues increased year on year increase in the total expenseratio is welcome. Social Security Reform took place in the stable economic growth, The Authority audit activities carried out by unitsand other measures taken as a result of the increase in the number of active insured has increased much higher than the working-age poterms in this context has been able to accomplish. Before the reform of the social security defi cit to GDP ratio of 3%, is expected to be 1.4% in 2012. The actuarial projections of social security defi cit to GDP ratio to fall below 1% 2030 years envisaged. Analysis of the article, the point reached in terms of the actuarial balance sheld in the postreform were discussed.