Reklam,pazarlama ve satış faaliyetlerinin yürütücüsü, hızlandırıcısı ve bilgilendiricisidir. Reklam olmadan endüstriyel nitelikte ürün üretenlerin üretim işlevlerini sürdürmeleri, bunun ardından yeni yapılacak yatırımlarla ürün kalitelerini yükseltmeleri mümkün olamaz. Çünkü; reklam, kazancı teşvik edici ve yükseltici özelliğe sahiptir. Bir ürünün veya hizmetin varlığı ile birlikte hatta mevcudiyetinden daha da önemli olan konu o ürünün veya hizmetin nasıl sunulduğu ve nasıl tüketime yönlendirildiğidir.Reklamcılık faaliyetleri de üretim ve iş yaratma kapasiteleriyle at başı giden bir özelliğe sahip olup, doğası gereği potansiyel tüketicilerin dikkatini cezbetmek için psikolojiden siyasete kadar pek çok olguyu takip ederek analiz etmek zorunda olan bir sektörü temsil etmektedir. Reklam, bir işin, bir malın veya bir hizmetin para karşılığında,genel yayın araçlarında, tarif edilerek geniş halk kitlelerine duyurulmasıdır.