Mali idarenin görüşü, kullanılmış binek otomobil alım satım faaliyeti ile iştigal eden mükelleflerin bu amaçla satın aldıkları binek otomobiller için yüklendikleri KDV’yi indirim konusu yapamayacağı ve bu araçların tesliminde (satışında) %1 KDV oranı uygulayacağı yönündedir. Her ne kadar mali idare tarafından, kullanılmış binek otomobil alım satım faaliyeti ile iştigal eden mükelleflerin bu amaçla satın aldıkları otomobiller için yüklendikleri KDV’yi indirim konusu yapamayacakları konusunda, görüş açıklanmış olsa da, bu durumdaki mükelleflerin yüklendikleri KDV’yi indirim konusu yapabilmeleri konusunda yasal bir engel bulunmadığını düşünüyoruz. KDV indiriminin kabulü halinde karşımıza, söz konusu mükelleflerin bu otomobillerin tesliminde KDV oranını, %18 mi ya da %1 oranını mı uygulayacağı sorusu çıkmaktadır. Bu soruya verilecek cevap çalışmamızın konusunu ve aynı zamanda sorunun da çözüm sürecini belirleyecektir.
The tax administration interprets that the tax payers who do second hand automobile trade are not allowed to deduct the value-added taxes incurred and tax rate of %1 will be levied on deliveries of second hand automobiles. Even though the tax administration delivers view that the tax payers who do second hand automobile trade are not allowed to deduct the traded vehicles’ value-added taxes incurred, we advocate that there is no legal obstacle that the mentioned taxpayers are forbidden to deduct the value-added taxes incurred. Given the acknowledgement of the VAT deduction, we encounter the question whether the VAT rate will be applied at the rate of %18 or %1? The reply to this question will form the base of our study and leads us toward the solution.