Bacasız sanayi olarak kabul edilen turizm kesimi ülkemizin döviz gelirleri üzerinde önemli bir katkıya sahiptir. 1980 yılına kadar Türkiye’nin turistik yatak kapasitesi Rodos adasının yatak kapasitesinin altında kalmıştır. Ancak, 24 Ocak 1980 sonrası dönemi yönlendiren Ekonomik İstikrar Tedbirleri çerçevesinde döviz kazandırıcı faaliyetlerin desteklenmesine ağırlık verilmiş ve yatak kapasitemiz katlanarak artmıştır. Bu artışa paralel olarak ülkemizi ziyaret eden turist sayısı ve turizm gelirleri de artış göstermiştir. Yirmibirinci yüzyılın Türkiye’si sadece gezip görme amacıyla gelinen bir ülke olmaktan çıkmış eğitim, sağlık, bilim, bavul ve kongre turizminin de gelişmesiyle beraber yılın oniki ayı turist kabul eden bir ülke haline gelmiştir. Turistik ziyaret amaçlarının farklılaşmasıyla birlikte turistlere sunulan hizmetlerin niteliğinde çeşitlilik ve kalitesinde artış sağlanması gereği ortaya çıkmıştır. Turistlere sunulan hizmetlerden biri de kiralık otomobildir. Kiralık otomobil hizmeti veren işletmelerin sayısı son on yıl içinde artarken bu işletmelerin araç filolarında da kapasite artışı görülmüştür. Hangi amaçla seyahat ederlerse etsinler hem yerli hem de yabancı turistler kiralık otomobil talebinde bulunmaktadırlar. Sözkonusu talep yıl boyunca hafta sonları ve yıl içinde Nisan-Kasım ayları arasında yoğunlaşmaktadır. Kiralık otomobil yatırımlarında en önemli sabit yatırım gideri kiraya verilecek araçlardır. Turizm literatüründe “Rent A Car” olarak adlandırılan kiralık otomobil hizmetlerinde kullanılan araçlar sadece binek otomobillerinden ibaret değildir. Sözkonusu hizmetlerde ayrıca bisiklet, motosiklet, arazi tipi jeep, minibüs ve karavan gibi birbirinden farklı binek araçları kullanılabilmektedir. Binek otomobilleri baz alacak olursak, ortalama bir aracın fabrika çıkış fiyatı 5.400.000.000.-TL. ve 1600 cc.’lik bir binek otomobil için ödenecek toplam vergi ve benzeri masraflar yaklaşık 2.900.000.000.-TL.’dır. Kasko da dahil edilince bir aracın toplam maliyeti en az 9.000.000.000.-TL. olmaktadır. Araç fiyatının yaklaşık %40’ını vergi ve sigorta giderleri oluşturmaktadır. 1998 yılının başına kadar yürürlükte olan teşvik rejimleri kiralık otomobil yatırımlarını destekleyici mahiyette olmuştur. Bu dönemlerde kiralık otomobil yatırımlarına; komple yeni yatırımlarda en az 100 araç veya tevsi yatırımlarda mevcut 50 araca ilave en az 50 araçlık yatırım yapılması koşuluyla; %100 yatırım indirimi, yatırımın yöresine göre KDV oranı ya da KDV+10 puan üzerinden KDV desteği, ihracat taahhüdünde bulunulması halinde vergi, resim, harç istisnası gibi teşvikler sağlanmıştır. Ayrıca, araç filosunun %50’sine kadar ithal araç getirilmesi olanağı tanınmış ve bu araçlar için gümrük vergisi ve toplu konut fonu istisnası ile ithalde alınan katma değer vergisinde erteleme gibi destekler uygulanmıştır. 25 Mart 1998 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren 23/2/1998 tarih ve 98/10755 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı (Yatırımlarda Devlet Yardımları ve Yatırımları Teşvik Fonu esasları Hakkında Karar) ile eski kararlar ve tebliğler yürürlükten kaldırılmış ve yeni bir teşvik rejimi uygulamaya konulmuştur.