TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

HAVA VE DENİZ TAŞITLARININ GİDER VE AMORTİSMANLARININ VERGİSEL BOYUTUNA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME

Mart 2016 Sayı 330

ÖZET

Ülkemizdeki vergi mevzuatına göre, bazı harcamalar ve/veya giderler, ki bunlar ticari kazancın elde edilmesi veya idame ettirilmesi yönünde yapılsa dahi vergiye tabi kazancın tespitinde indirim olarak dikkate alınamamaktadır. Bunların neler olduğu, vergi kanunlarında ayrıntılı olarak hüküm altına alınmıştır. Örneğin 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununun (GVK) 41’inci ve 5520 sayılı Kurumlar Vergisi Kanununun (KVK) 11’inci maddesinde kabul edilmeyen indirimlerden/giderlerden bahsedilmiştir. Bahsi geçen maddelerde yer alan giderlere/harcamalara bakıldığında büyük çoğunluğunun ticari kazancın elde edilmesi veya idame ettirilmesine yönelik gider/harcama olduğu görülecektir. Ancak böyle olsa dahi söz konusu giderler/harcamalar (GVK 41 ve KVK 11’de hüküm altına alınanlar) ticari kazancın veya kurum kazancının tespitinde indirim olarak dikkate alınamayacaktır. Mezkur maddelerde yer alan kabul edilmeyen giderlerden biri de; ‘Kiralama yoluyla edinilen veya işletmede kayıtlı olan; yat, kotra, tekne, sürat teknesi gibi motorlu deniz taşıtları ile uçak, helikopter gibi hava taşıtlarından işletmenin esas faaliyet konusu ile ilgili olmayanların giderleri ve amortismanları’ hükmüdür. Söz konusu hüküm gereği; kiralama yoluyla edinilen veya işletmede kayıtlı olan deniz ve hava taşıtlarının işletmenin esas faaliyet konusuyla ilgili olmaması halinde bu taşıtlara ilişkin giderler ile amortismanların ticari kazançtan veya kurum kazancından indirimi mümkün değildir.

Anahtar Kelimeler: Deniz ve Hava Taşıtları, Esas Faaliyet Konusu, Giderler ve Amortismanlar.

Jel Sınıflandırması: H20, H25, H29

AN EVALUATION REGARDING THE TAX RELATED ASPECT OF THE EXPENSES AND DEPRECIATIONS OFAIRCRAFTS AND SEA VESSELS

ABSTRACT

According to the tax legislation in our country, certain expenditures and/or expenses are not considered as discounts in the determination of the earnings subject to tax even if they are made for acquiring and maintaining commercial income. It is ruled what they are in detail under tax laws. For example, in article 41 of the Income Tax Law no. 193 and article 11 of the Corporate Tax Law no. 5520, unaccepted discounts/expenditures are covered. When the expenditures/expenses in the mentioned articles are considered, the majority of these may be seen to be expenditures/expenses made for acquiring or maintaining commercial earnings. However, even if this is the case, the mentioned expenditures/expenses (those ruled under art. 41 of Income Tax Law and art. 11 of Corporate Tax Law) will not be considered as discounts in the determination of commercial earnings or corporate earnings. Another expenditure item which is not accepted under the aforementioned articles is the provision that reads, ‘the expenditures and depreciations pertaining to motor vessels such as yachts, cruisers, boats, speed boats and aircrafts such as planes and helicopters which are acquired by way of lease or which are recorded in the company that are not related to the company’s main area of activity’. In accordance with the provision concerned, in case marine vessels and aircrafts which are acquired by way of lease or which are recorded in the company are not related to the company’s main area of activity, it is not possible to reduce these expenditures and depreciations pertaining to these vehicles from commercial earnings or corporate earnings.

Keywords: Watercraft and Aircraft, Main Area of Activity, Expenditures and Depreciations

Jel Classification: H20, H25, H29

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!

100,00 TL MAKALEYİ SATIN AL