TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

ELEKTRONİK PAZAR YERLERİ VE B2B

Mart 2005 Sayı 198

ÖZET

Elektronik pazar yerleri, elektronik ortamda gerçekleştirilen alım satım piyasası olarak tarif edilebilir. Bu piyasa,alıcı ve tedarikçilerin genellikle, bir teklif verme ve alma sistemi içerisinde alış- veriş yaptığı, fiyatların hem indirildiği hem de yükseltildiği çift taraflı pazaryeri özelliğini taşımaktadır. Ticari mallar ve yiyecek gibi hızlı olarak tüketilebilen maddeler ile elektrik enerjisi gibi ticari emtialar için uygun olan bu piyasada ürünlerin daha düşük fiyatlarla satın alınması önemli avantajlar sağlamaktadır. Elektronik pazar yerleri, alıcı ve satıcıları bir araya getirerek verileri toplamakta ve işlemleri kolaylaştırmaktadır. Bu ortamlar vasıtasıyla çok satıcılı ve çok ürünlü pazaryerleri oluşturulabilmektedir. Elektronik Pazar yerleri, birden çok alıcı ve satıcıyı ürün ve hizmetlerin alım ve satımını gerçekleştirmek üzere, elektronik ortamda buluşturan ve internet üzerinde bir araya getiren yapıya sahiptir. B2B (business to business) olarak tanımlanan kurumlar arası ticaret; bir çok alıcı veya satıcı firmanın elektronik ortamda bir araya gelip alım satım işlemlerini gerçekleştirdiği elektronik ticaret türüdür. B2B terimi, yalın anlamıyla firmadan firmaya yapılan elektronik ticaret işlemlerini ifade etmektedir. Elektronik ortamın getirdiği üstünlüklerden yararlanan B2B ekonomisinde hız, global erişim, bilgi yönetimi, beşeri sermaye ve müşteri odaklı pazarlama anlayışı ön plana geçmektedir. İnternette firmalar arasında oluşturulan pazarın geleneksel ticaretin içinde yer aldığı pazara göre pek çok avantajları ortaya çıktığından yakın gelecekte yeni bir iş döngüsünün egemen olması muhtemeldir. İşlem maliyetlerindeki tasarruflar, zaman tasarrufu, sipariş işlemlerinin hızlanması bu üstünlüklere örnek gösterilebilir. Kurumlar internet ortamında hiç tanımadığı başka kurumlarla biraraya gelerek büyük kazançlar elde edebilmektedirler. Birlikte hareket ederek satınalmada büyük indirimlere ulaşabilmekte, pazaryerleri aracılığıyla farklı kurumlarla alışveriş yapabilmekte, bir portal ya da sanal çarşılar aracılığıyla farklı kesimlere ulaşabilmektedirler.

Anahtar Kelimeler:

Jel Sınıflandırması:

ABSTRACT

Keywords:

Jel Classification:

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!

100,00 TL MAKALEYİ SATIN AL