Dijital ortamda gerçekleştirilen iktisadi faaliyetler çoğaldıkça devletler bu alanı vergilendirme kapsamına alarak ek finansman sağlama yoluna gitmeye başlamışlardır. COVID-19 pandemisi ile birlikte dijitalleşmenin önemi oldukça artmış ve hemen her alanda ticari amaçlı faaliyetlerin dijitalleşmesi söz konusu olmuştur. İlgili kapsamda bu çalışmanın amacı Avrupa ülkeleri ile Türkiye’deki dijital hizmet vergisi uygulamalarının kıyaslamalı bir analizinin gerçekleştirilmesidir. Dijital hizmet vergisi yeni bir gelir yaratması bakımından yarar sağlamakta ise de geleceğin dünyasında etkin bir rolü olacak olan bu alandaki vergilemenin makul düzeylerde ve girişimler ile tüketicilerin motivasyonunu azaltmayacak bir şekilde belirlenmesi önem taşımaktadır.
As the economic activities carried out in the digital environment have increased, states have started to provide additional financing by taking this area into the scope of taxation. With the COVID-19 pandemic, the importance of digitalization has increased considerably and the digitalization of commercial activities has been the subject of almost every field. In this context, the aim of this study is to perform a comparative analysis of digital service tax practices in European countries and Turkey. The digital services tax has the potential to generate benefits in terms of new revenue generation. However, it is important to determine this taxation, which will have an effective role in the world of the future, at reasonable levels and in a way that will not reduce the motivation of consumers and initiatives.