Maliyet-hacim-kâr analizi; bir işletmede belirli bir faaliyet aralığı ve belirli bir zaman içerisinde gelirler, maliyetler ve kârlar arasındaki ilişkileri sistemli olarak araştırma sürecidir. Yönetim tarafından kar planlaması amacı ile kullanılan bir yöntemdir. Maliyet-hacim kar analizi (başabaş noktası analizi veya kara geçiş analizi) ile satış miktarı, satış fiyatı, sabit ve değişken maliyetlerin kar üzerindeki etkileri analiz edilmektedir. Bu yazı, maliyet hacim kar analizi uygulamasına yönelik çok geniş kapsamlı olmayan esas itibari ile nakit yönetiminde nakit başabaş noktasının önemini tanımlayıcı bir çalışmadır.
Cost-volume-profit analysis is a systematic research process of the relationships between incomes, cost sand profits in a specific activity period and a specific time period for a company. It is a method used by administrators to do profit plannig. There have been analyse dimpacts on the profits of sales volumes, sales prices, fixed and variable costs by using cost-volume-profit analysis (break-even point analysis) . This paper isn’t a comprehensive study of the implementation of cost-volume-profit analysis. Inessence, it is a descriptive study of the importance of cash break-even point.