Firmaların kendi reklam ve tanıtımlarını yapmak üzere; yılbaşı, dini bayramlar ve özel günlerde birtakım eşyaları hediye olarak müşterilerine ve çalışanlarına vermek yerine, bu hediyelerin muhatabı tarafından beğenilmeyeceği, üzerine uymayacağı gibi endişelerle ve hediye verilecek kişinin zevkine göre seçim yapabilmesini sağlamak amacıyla bazı firmalar tarafından bastırılan ve sadece bu firmalarda belirli bir süre para yerine geçen hediye çeklerini aldıkları ve bu çekleri hediye olarak dağıttıkları görülmektedir. Piyasada oluşan bu talebe paralel olarak bir kısım firmalar da satışlarını artırmak amacıyla yeni bir pazarlama tekniği olarak “Hediye Çekleri” bastırmakta ve bunları isteyen firmalara satmaktadırlar. Kendisine hediye çeki verilen kişi çek ile çekin ait olduğu işletmeden çek bedeli kadar bedava alışveriş yapma hakkını elde etmektedir. Alışveriş bedelinin çek tutarından daha fazla olması durumunda aradaki fark alışveriş yapan kişiler tarafından karşılanmaktadır. Firmaların reklam ve tanıtımlarını “Hediye Çeki “ ile yapmaları durumunda ortaya çıkabilecek vergisel sorunlar ve muhasebe işlemleri bu yazımızın konusunu oluşturmaktadır.