TARİH ARALIĞI

Başlangıç Tarihi
Seç
Bitiş Tarihi
Seç

ARANACAK KRİTER

Kriter Seçin
Makale Başlığında

ARANACAK KELİME

Örnek “vergi mevzuatı”

TEMSİL VE AĞIRLAMA HARCAMALARININ GİDER OLARAK DİKKATE ALINMASI VE STAD LOCA KİRALAMA BEDELLERİNİN BU KAPSAMDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Ekim 2017 Sayı 349

ÖZET

GVK’nın 40/1. maddesinde genel giderler içerisinde yer alan temsil ve ağırlama harcamalarının gider olarak yazılması hususunda kazancın elde edilmesi ve idame ettirilmesi dışında bir koşul belirtilmemiş olması bu harcamaların giderleştirilmesi aşamasında geniş bir yorum alanının oluşmasına sebebiyet vermiştir. Bu nedenle makalemizde ilk olarak temsil ve ağırlama harcamalarının giderleştirilebilme koşulları üzerinde durulacaktır. Yazımızda ikincil olarak ise günümüz gelişen dünyasında yeni pozisyon edinen stad localarının kiralama bedelleri üzerinde durulacaktır. Çünkü her gün “Loca ve VIP satışından 60 milyon dolar gelir bekleniyor”, “20 m2’ lik locaya 890 bin dolar”, “Ünlü TV sahibinden tuttuğu kulübe benzeri görülmemiş loca yatırımı” şeklinde farklı manşetler ile dikkat çekilen loca kiralamalarından elde edilen iratlar halen futbol endüstrisi için önemli gelir kaynağı olma özelliğini sürdürmektedir. Futbol kulübü için önemli bir gelir kalemi olan localar şirketler için ise temsil ve ağırlama makamına dönüşmüştür. Aile ve grup şirketleri ile holdinglerin kendi aralarında yaptıkları görüşmeler için toplantı merkezine veya şirketlerin yerli-yabancı şirketler ile iş bağlama noktasına dönüşen bu Locaofis ortamları ilişkili şirketler arasında iletişimin çoğaldığı ve genelde ise pazarlamanın kâra etkisinin arttığı mekânlardır. Yatırım amaçlı düşünülen loca harcamalarında şirketlerin gayesi ileride yapılacak herhangi bir çalışma programı için kurulan ve sürdürülen sıcak ilişkiler sayesinde her an çalışabilme imkânını kazanmak ve sürdürmektir. Bu kapsamda makalemizde yukarıda bahsedilen kullanım alanları dâhilinde stad localarının kira bedellerinin temsil ve ağırlama giderleri kapsamında değerlendirilip-değerlendirilemeyeceği tartışılacaktır.

Anahtar Kelimeler: Temsil ve ağırlama, teşvik, loca kullanım bedeli.

Jel Sınıflandırması: H24, H71.

BEING TAKEN IN CONSDDERATION OF REPRESENTATION AND ENTERTAINMENT AS AN EXPENSE AND EVALUATION OF RENTING THE FOOTBALL LODGES IN THIS CONTEXT.

ABSTRACT

Due to the lack of any condition in the 40th article of the uniform tax law,except for writing off representation and entertainment expenses as a debit,ıt makes wide comments about this subject.For this reason firstly this article will emphasize on conditions of writing off expenses of representation and entertainment as a debit. Secondly, getting new position in today’s developing world, rental price of football lodge will be also argued in this article because everyday it is expected to 60 million dollars from selling football lodges and V.I.P.20 square-meter football lodge is 890 thousand dollars.Renting football lodge is still important source of income for football industry and also famous TV owner’s unprecedented investment of football club is unforgotten headline.As an important income for football club, lodges turned into a position of representation and entertainment.No more, both the football lodges are locations used for meetings for interviews among the family gorup companies, holdings and they are centres for creation of workflow by local and foreign companies.Also they provide profit to marketing.The aim of companies’ investment for football lodges is to create warm relationship for any work programme and by means of that they also aim to gain business opportunity.In this context it will be argued,as mentioned above,whether the rental of football lodges are evaluated as part of representation and entertainment or not.

Keywords: Representation and entertainment, incentive, football lodges usage fee.

Jel Classification: H24, H71.

Devamını okumak ve yorum yapmak için giriş yapmalısınız!