I sayılı listede yer alan ürünlerin ithalatında gümrükçe alınan teminatların çözümü farklı şekillerde de olsa da temelde vergiyi doğuran olay gerçekleştikten sonra bu ürünlere ait verginin ödenmesi ilkesi (istisna vb. durumlar hariç) çerçevesinde vergi idaresince yapılmaktadır. Teminat uygulaması idare açısından bir güvence olmakla birlikte VUK’da yer alan vergiyi doğuran olayla ilgili zamanaşımı süreleri geçtikten sonra vergi idaresince alınması gereken ÖTV tutarı, gecikme faizi ve vergi ziyaı cezası aranmaksızın sadece teminatın nakde çevrilmesi yoluyla tahsil edilebilmektedir. Bu ise mükelleflerin teminat çözümü için dilekçe ile başvuru yapmaları halinde mümkündür. Bunun dışında teminatın nakde çevrilmesi vergiyi doğuran olayın gerçekleştiğine dair vergi idaresinin uhdesine giren bir bilgi, ihbar vb. durum olmadan mümkün görünmemektedir.
Even though the release of guarantees that are taken by the customs during the import of the goods located in the list (I) is in different forms, it is basically done by the tax governance in the framework of duty payment principle of goods after the taxable event occurs. As well as the implementation of guarantee is an assurance in terms of governance, the excise duty, that must be taken by the tax governance after the statute of limitations which is contained in Tax Procedure Law is passed for the taxable event occurs, is only charged by exchanging of the guarantee to cash without looking for delay interest and tax loss fine. That is possible if the taxpayer apply with a petition for the release of guarantee. Other than that, the exchanging of guarantee to cash is not seem possible without an information, notice etc. about the taxable event occurs that reaches to tax governance.