Denizcilik sektörü ülkelerin gelişmişlik seviyesini belirlediği gibi sağladığı yabancı sermaye ile de etkili bir ekonomik araç haline gelmiştir. Bu yönüyle gerek dış ticarette sağladığı faydalar gerekse gemi ve yat işletmeciliği yoluyla sağlanan turizm gelirleriyle önemli avantajlar sağlanmaktadır. Bu çalışmada, gemi ve yatların işletilmesi ve kiralanması faaliyetlerinin uygulama alanı belirlenmeye çalışılmış ve bu faaliyetler neticesinde elde edilen kazançların ne şekilde vergilendirileceği iç mevzuat ve çifte vergilendirmeyi önleme anlaşmaları kapsamında değerlendirilmiştir. Diğer taraftan deniz araçlarıyla ilgili maliyetlerin daha doğru hesaplanması gerektiği yasal mevzuat çerçevesinde açıklanmış, amortisman ve finansal gider kısıtlamasına yönelik sorunlara değinilmiş ve çeşitli çözüm önerileri sunulmuştur.
The maritime sector not only determines the development level of the countries, but also has become an effective economic tool with the foreign capital it provides. In this respect, important advantages are provided by both the benefits it provides in foreign trade and the tourism revenues obtained through ship and yacht management. In this study, the application area of the operation and leasing of ships and yachts was tried to be determined and the taxation of the earnings obtained as a result of these activities was evaluated within the scope of domestic legislation and double taxation agreements. On the other hand, it was explained that the costs related to marine vessels should be calculated more accurately within the framework of the legal legislation, problems regarding depreciation and financial expense restriction were mentioned and various solution suggestions were presented.